امارات به زودی از ChatGPT به عنوان نیروی تدریس استفاده می کند

امارات به زودی از ChatGPT به عنوان نیروی تدریس استفاده می کند شاه بلاگ: شاه بلاگ: امارات متحده عربی به زودی معلمان هوش مصنوعی مبتنی بر ChatGPT را برای کلاس های درس معرفی می کند که این سیستم های جدید مکمل کار معلمان خواهند بود و قرار نیست جایگزین آنها شوند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، ربات های هوش مصنوعی که این روزها بعد از عرضه عمومی ربات توسعه یافته توسط شرکت OpenAI موسوم به ChatGPT به شدت درحال ترویج هستند، می توانند به زودی در کلاس های درس کشور امارات متحده عربی تدریس کنند.
این خبر را وزیر آموزش این کشور در یک کنفرانس آموزشی مطرح کرده است.
احمد الفلاسی وزیر آموزش امارات در اجلاس آموزشی «الف» اظهار داشت: در وزارت آموزش، ما متعهد به پذیرش فناوری های پیشرو هستیم و با شرکای خود برای توسعه معلمان هوش مصنوعی مبتنی بر GPT و تکامل فناوری آموزشی برای ارتقای سیستم آموزشی در امارات متحده عربی همکاری می نماییم.
وی ادامه داد: با سرعت گرفتن پیشرفت ها در علم و فناوری آموزشی در سراسر جهان، روش های سنتی تدریس تغییر کرده است و ابزارهای نوآورانه کلاس درس را بوسیله یادگیری تعاملی و ازراه دور متحول کرده اند.
این اظهارات در جلسه ای از طرف وزیر آموزش برای رسیدگی به آخرین تحولات در حوزه هوش مصنوعی و استفاده از آنها به نفع آموزش بیان شد.
الفلاسی تاکید کرد که همکاران او برای اطمینان از استفاده از فناوری های هوش مصنوعی برای افزایش کیفیت یادگیری و آموزش کار خواهند کرد و قرار نیست این سیستم ها جایگزین معلمان شوند. وی همین طور اظهار داشت که آنها با شرکای خود مانند شرکت های مایکروسافت و OpenAI همکاری خواهند کرد.
در صورتیکه تعدادی از متولیان آموزش و معلمان در سراسر جهان(به ویژه در نیویورک) استفاده از هوش مصنوعی را در کلاس های درس ممنوع کرده اند، امارات متحده عربی از این فنآوری جدید استقبال می کند.
پذیرش و ترویج این فناوری جدید
الفلاسی اظهار داشت: این فناوری موجب می شود معلمان، دانشگاهیان و مربیان در سطح جهان نه فقط نحوه تدریس خود، بلکه نحوه ارزیابی خودرا نیز مورد ارزیابی مجدد قرار دهند. ما در امارات توافق کردیم که این فناوری را بپذیریم.
وی ادامه داد: ما درحال تنظیم یک خط مشی هستیم که دستورالعمل هایی را به اساتید و معلمان ارائه می دهد که چگونه می توانند از این مدلهای بزرگ زبانی به نفع خود بهره گیرند تا به دانش آموزان در تعامل با آن کمک نماید، اما در عین حال اطمینان حاصل شود که آنها بهترین یادگیری را داشته باشند.
امارات متحده عربی وقتی متوجه شد که فناوری چقدر می تواند مفید باشد که بیماری کووید-۱۹ درحال شیوع بود و تمام آموزش ها باید به حالت آنلاین و ازراه دور منتقل می شد.
الفلاسی می گوید: همه ما کووید را گذرانده ایم و متوجه شده ایم که فناوری در آموزش چقدر اهمیت دارد.
او در آخر اظهار داشت: ما بجای این که فناوری را تنها ابزاری برای غلبه بر بحران بدانیم، باید به فناوری به عنوان ابزاری برای مساعدت با تغییر آموزش نیز فکر نماییم.




منبع:

1401/12/16
14:22:37
5.0 / 5
307
تگهای خبر: آنلاین , پیشرفت , توسعه , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است