ایلان ماسك:

هوش مصنوعی چین بسیار قدرتمند خواهد شد

هوش مصنوعی چین بسیار قدرتمند خواهد شد به گزارش شاه بلاگ، ایلان ماسک با جملاتی نظیر «من فکر می کنم افراد بسیار باهوش و با استعدادی در چین وجود دارند.» و «پیش بینی من اینست که چین قابلیت هوش مصنوعی بسیار قدرتمندی خواهد داشت.» به تمجید از قابلیت ها و برنامه های توسعه هوش مصنوعی در چین پرداخت.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از سی ان بی سی، ایلان ماسک اعتقاد دارد که چین در زمینه توسعه هوش مصنوعی در موقعیت قدرتمندی قرار دارد و این کشور در هر کاری که بخواهد، عالی خواهد بود.
ماسک دارای منافع تجاری قابل توجهی در چین است، به صورتی که تسلا خودرو های الکتریکی خویش را در آنجا می فروشد و یک کارخانه بزرگ در شانگهای دارد.
ایلان ماسک در سخنانی ویدیویی در کنفرانس جهانی هوش مصنوعی که در شانگهای برگزار می شود، به اظهار نظر پرداخت و به تمجید از جنبه های خاصی از دومین اقتصاد بزرگ جهان پرداخت.
وی اظهار داشت: من فکر می کنم تعداد زیادی از افراد بسیار باهوش و با استعداد در چین وجود دارند. من همیشه یک تحسین کننده فوق العاده استعداد و انگیزه ای که در چین وجود دارد، بوده ام.
وی ادامه داد: ازاین رو من فکر می کنم واقعاً چین در هر کاری که نیت کند، عالی خواهد بود. ازاین رو من فکر می کنم چین قابلیت هوش مصنوعی بسیار قدرتمندی خواهد داشت. پیشبینی من اینست.
همانطور که اشاره شد، ایلان ماسک منافع تجاری قابل توجهی در چین دارد، چون که بعنوان مثال شرکت خودروسازی تسلا خودرو های برقی خویش را در این کشور می فروشد و یک کارخانه بزرگ در شانگهای دارد.
ماسک در گذشته خودروسازان چینی را ستایش کرده و آنها را با لقب «رقابتی ترین در جهان» توصیف کرده است. او زمانی در سال ۲۰۲۰ اظهار داشت: به نظر من، چین می ترکاند.
اظهارات اخیر ماسک در حالی بیان شده است که تنشی در پس زمینه میان ایالات متحده و چین بر سر فناوری به راه افتاده است.
واشنگتن در سال ۲۰۲۲ محدودیت های گسترده ای برای صادرات تراشه های کلیدی و تجهیزات نیمه رسانا به چین وضع کرد. این اقدام می تواند تلاشهای پکن را برای تقویت صنعت داخلی خود در یک فناوری حیاتی متوقف نماید. اما تحلیل گران صنعت براین باورند که سازندگان تراشه چینی با وجود تلاشهای واشنگتن برای قطع ارتباط با این کشور، همچنان نیمه رساناهای پیشرفته خویش را توسعه خواهند داد.
علاقه به هوش مصنوعی و اثرات بالقوه تحول آفرین آن بر جامعه این اواخر افزایش پیدا کرده است. سال قبل شاهد بودیم که ربات های گفتگوگری مانند ChatGPT ساخته شرکت OpenAI سر و صدای زیادی به پا کرد. در حالیکه همچنان بحث هایی در مورد این که آیا هوش مصنوعی تهدیدی گسترده برای بشریت است یا خیر، در حال انجام می باشد.



1402/04/19
18:24:07
5.0 / 5
319
تگهای خبر: پیشرفت , تراشه , توسعه , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است