قدرت سلاح لیزری لاکهید مارتین به نیم مگاوات می رسد

قدرت سلاح لیزری لاکهید مارتین به نیم مگاوات می رسد شاه بلاگ: به گزارش شاه بلاگ، شرکت «لاکهید مارتین» درحال افزایش قدرت سیستم تسلیحات لیزری ۳۰۰ کیلوواتی خود است و اعلام نموده که تحت قرارداد جدید با دفتر معاون وزارت دفاع آمریکا در امور تحقیقات و مهندسی، آنرا تا ۵۰۰ کیلووات بالا می برد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از نیو اطلس، لیزرها با توانایی رهگیری اهداف با سرعت نور و هزینه عملیاتی پایین معادل یک دلار در ازای هر شلیک، به مدت شش دهه در محافل نظامی همواره بسیار جذاب بوده اند.
با این وجود، استفاده از سلاح های لیزری عملی در میدان جنگ به علت احتیاج به ساخت چنین سیستم هایی که به اندازه کافی سبک باشند، به اندازه کافی فشرده باشند، به قدر کفایت قوی باشند و به اندازه کافی قدرتمند باشند، مدت ها طول کشیده است.
حالا شرکت لاکهید مارتین بعنوان بخشی از مرحله دوم «ابتکار مقیاس لیزری پرانرژی»(HELSI) در تلاش است تا خروجی سلاح لیزری حالت جامد خویش را به ۵۰۰ کیلووات افزایش دهد و به آن ظرفیتی برای مقابله با تهدیدات بزرگ تر و سخت تر و همینطور قابلیت مانوری بیشتری بدهد.
این لیزر مانند نسخه های قبلی خود توسط سیم پیچ هایی از فیبرهای نوری آغشته به گارنت آلومینیوم ایتریوم با نئودیمیم تولید می شود و در سیستمی ادغام می شود که شامل یک لیزر روشنگر هدف(TILL) برای قفل کردن و ردیابی اهداف و یک لیزر روشنگر فانوس دریایی(BILL) برای اندازه گیری اعوجاج جو است. اینها با لیزر پرانرژی به نوبه خود به یک سیستم مدیریت نبرد متصل می شوند که منطقه را رصد می کند، اهداف بالقوه را ردیابی و ارزیابی می نماید و سطح تهدیدات را شناسایی می کند.
اما چالش اینست که قدرت سلاح را بدون تاثیر بر توانایی آن در ترکیب چندین پرتو در سرتاسر طیف مورد استفاده برای تولید لیزر خروجی و کیفیت پرتوی خروجی در حالیکه استانداردهای قابلیت همکاری و ادغام چند ماموریتی رعایت می شود، افزایش یابد.
ریک کوردارو از سران لاکهید مارتین می گوید: دفتر معاون وزارت دفاع آمریکا در امور تحقیقات و مهندسی برای رشد لیزرهای پرانرژی در پشتیبانی از جنگنده های آمریکایی سرمایه گزاری نموده است. در عین حال، لاکهید مارتین با پیشبینی تقاضای وزارت دفاع بر روی سلاح های لیزری که دارای لایه های حفاظتی اضافی، هزینه کم در هر درگیری، سرعت بالای تحویل پرتو و کاهش زمان واکنش با دقت بالا هستند، در زیرساخت های تولید سرمایه گزاری نموده است.
وی ادامه داد: این لیزر ۵۰۰ کیلوواتی موفقیت های ما از سیستم ۳۰۰ کیلوواتی و درسهای آموخته شده از برنامه های قدیمی را برای اثبات بیشتر توانایی دفاع در مقابل طیف وسیعی از تهدیدات ترکیب می کند.



1402/05/11
08:28:58
5.0 / 5
316
تگهای خبر: تولید , سیستم , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است