تعداد ماهواره های استارلینک در مدار زمین به بالای 5000 رسید

تعداد ماهواره های استارلینک در مدار زمین به بالای 5000 رسید شاه بلاگ: شاه بلاگ: با پرتاب 22 ماهواره «استارلینک»، شرکت «اسپیس ایکس» حالا بیش از 5000 ماهواره اینترنتی در مدار زمین دارد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت «اسپیس ایکس»(SpaceX) روز ۲۶ اوت، ۲۲ ماهواره اینترنتی «استارلینک»(Starlink) خودرا به مدار زمین پرتاب کرد.
بگفته «جاناتان مکداول»(Jonathan McDowell)، اخترفیزیکدان و ردیاب ماهواره، این ماموریت یک نقطه عطف برای اسپیس ایکس بود، برای اینکه تعداد کل ماهواره های استارلینک را که این شرکت تا به امروز ساخته است، به بالای ۵۰۰۰ رساند.
ماهواره ها ساعت ۹: ۰۵ شب به وقت منطقه زمانی شرقی، بر فراز یک موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) از «پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال»(CCSFS) فلوریدا بلند شدند. حدود ۸.۵ دقیقه بعد، مرحله نخست فالکون ۹ به زمین بازگشت و روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین اسپیس ایکس که در اقیانوس اطلس مستقر بود، فرود آمد. طبق توضیحات ماموریت اسپیس ایکس، این سومین پرتاب و فرود برای تقویت کننده ویژه آن بود.
در همین حال، مرحله بالایی فالکون ۹ به پرواز کردن ادامه داد تا ۲۲ ماهواره استارلینک را حدود ۶۵ دقیقه بعد از پرتاب، در مدار پایین زمین مستقر کند.


تعداد ۵۰۰۰ ماهواره استارلینک مطمئنا زیاد است؛ اما با این وجود، احتمالاً در آینده باز هم افزایش خواهد یافت. اسپیس ایکس مجوز استقرار ۱۲ هزار ماهواره استارلینک را دارد و علاوه بر آن، برای استقرار حدود ۳۰ هزار ماهواره دیگر نیز درخواست مجوز داده است.



منبع:

1402/06/06
09:52:43
5.0 / 5
322
تگهای خبر: اینترنت , فضا , ماهواره , موشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است