پوتین:

درگیری در خاورمیانه طولانی و به یک فاجعه انسانی تبدیل گشته

درگیری در خاورمیانه طولانی و به یک فاجعه انسانی تبدیل گشته به گزارش شاه بلاگ، ولادیمیر پوتین صراحتا اعلام کرد، مهاجرانی که برای کار و زندگی به روسیه می آیند باید از قوانین این کشور تبعیت کرده، به سنت ها و آیین های آن احترام بگذارند و زبان روسی را حتما یاد بگیرند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه این اظهارات را طی نشست شورای توسعه جامعه مدنی و حقوق بشر که معمولاً در اوایل ماه دسامبر برگزار می شود، عنوان نمود.
بنابر آن چه راشا تودی گزارش داده است، ولادیمیر پوتین در این جلسه ضمن اشاره به مهاجرانی که برای کار و زندگی به روسیه مهاجرت می کنند، اظهار داشت: ما باید چنین نیروهای کاری را که مناسب اقتصاد روسیه هستند، جذب نماییم. به عبارتی این مردم باید به لحاظ زبانی و فرهنگی آماده شوند. آنها باید سنت ها و دیگر چیزهای در ارتباط با کشور را بدانند.
ایشان در ادامه اضافه کرد: منافع روسیه و شهروندان آن باید در اولویت اول قرار بگیرند. تمامی مهاجران و بازدیدکنندگان باید از قوانین روسیه پیروی کنند و البته ما بعنوان کشوری متمدن باید از حقوق آنها اطمینان حاصل نماییم. مسکو از چندین سازمان های حقوق بشری خارج شده چونکه آن سازمان ها عملا تحت کنترل غرب بوده و مبین تزویر و جهت گیری سیاسی علنی هستند.
ولادیمیر پوتین ضمن اشاره به فعالیت و طرز برخورد این سازمان ها با اکراین تصریح کرد: هشت سال است که این سازمان ها روی برگردانده اند و هیچ اقدامی برای نقض آشکار قوانین ضد شهروندان دونباس توسط اکراین ندادند. آنها نه تنها کاری انجام ندادند بلکه روس هراسی را ترویج داده و از کشورهایی که در یک رقابت ناسالم با روسیه هستند، حمایت کردند.
او تصریح کرد: مسکو تماما به اصول اعلامیه جهانی حقوق بشر متعهد و آماده است تا با کشورها و شرکای ذینفع همکاری کند تا چاره هایی برای ایجاد سیستمی کارآمد، عادلانه و برابر جهت تضمین حقوق بشر برای همه بیابد.
روابط روسیه-آلمان رئیس جمهور روسیه در مراسم دیگری بمناسبت دیدار با سفرای خارجی ضمن اشاره به روابط مسکو-برلین اظهار داشت: روابط منجمد میان روسیه و آلمان به نفع هیچ کدام نیست، اما این آلمان است که بیشتر اذیت می شود. روسیه و آلمان بیشتر از نیم قرن بوده که همکاریهای تجاری خویش را توسعه بخشیده اند. این مسئله به هر دو کشور سود رسانده؛ نه تنها ما بلکه کل قاره اروپا. علاوه بر آن، انرژی همیشه حوزه جذابی برای همکاریهای دوجانبه بوده است. کشور ما دهه ها به آلمان، سوخت و دیگر محصولات انرژی ارسال می کرد اما این همکاری عملا به علت خرابکاری در خطوط نورد استریم تضعیف شد.
پوتین همینطور با اشاره به اینکه روابط آلمان و روسیه به مسائل سیاسی و اقتصادی ختم نمی گردد، اظهار داشت: روسیه و آلمان از پیش به صورت موفقیت آمیزی روابط خویش را در حوزه علم، تحصیل، فرهنگی و انسان دوستانه بهبود بخشیدند. می خواهم تاکید کنم که روسیه همیشه حامی روابط روسیه-آلمان برپایه منافع مشترک دو کشور و اصول برابری بوده است. من باردیگر تکرار می کنم که چنین روابطی نه تنها برای دو کشور بلکه برای کل اروپا مهم تلقی می شوند.
داوطلبان جنگ وی در سخنرانی دیگری به مناسب جایزه داوطلبان سال ۲۰۲۳ ضمن اشاره به افرادی که به صورت داوطلبانه به اعضای ارتش روسیه پیوستند، اظهار داشت: من از افرادی که داوطلبانه به اعضای ارتش برای شرکت در عملیات نظامی پیوستند، تشکر می کنم. من به صورت ویژه ای از شما به علت آنکه به نیروهای ما در خطوط مقدم، به کشور ما و به روسیه کمک کرده اید، تشکر می کنم.
رئیس جمهور روسیه همینطور اظهار داشت: وضعیتی که درگیری طولانی مدت فلسطین و اسرائیل به آن رسیده است خصوصیت های یک فاجعه انسانی واقعی را به خود مختص کرده است.
پوتین در سخنانی بمناسبت تقدیم استوارنامه سفرای خارجی در مسکو اضافه کرد: شما در دوران بسیار سختی برای روابط بین الملل ریاست سفارتخانه های خویش را برعهده دارید، چونکه بحران ها در سیاست و اقتصاد جهانی در حال افزایش می باشد و درگیری های منطقه ای رو به گسترش است. علاوه بر وضعیت درگیری فلسطین و اسرائیل که طولانی و فاجعه آمیز شده است... متأسفانه، این تراژدی خصوصیت یک فاجعه انسانی واقعی را به خود گرفته است.




منبع:

1402/09/14
09:17:57
5.0 / 5
280
تگهای خبر: بین الملل , توسعه , جهان , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است