دستاورد دانش بنیان ها؛

تولید دوربین های حفاظتی هوشمند با قابلیت تشخیص اسلحه

تولید دوربین های حفاظتی هوشمند با قابلیت تشخیص اسلحه شاه بلاگ: متخصصان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید نسل جدیدی از دوربین های حفاظتی شده است که با بهره گیری از فناوری هوش مصنوعی در هر لحظه زاویه دید دوربین را مورد بررسی قرار داده است.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، متخصصان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید نسل جدیدی از دوربین های حفاظتی است که با بهره گیری از فناوری هوش مصنوعی در هر لحظه زاویه دید دوربین را مورد بررسی قرار داده و خدماتی مانند تشخیص حضور انسان، شناسایی چهره، پلاک خوان و تشخیص اسلحه را برای کاربران فراهم می آورد.
محمد ابراهیم آباد، مدیرعامل مجموعه نوآوران هوشمند بینا در پاسخ به سوالی درباب محصولات دانش بنیان تولیدی این شرکت و کاربرد آنها اظهار داشت: ما با عنوان گروه دانش بنیان نوآوران هوشمند بینا، مجموعه ای از متخصصان در عرصه های الکترونیک، نرم افزار، امنیت، توسعه دهندگان نرم افزارهای با معماری توزیع شده و هوش مصنوعی هستیم که تلاشمان در تولید محصولات و خدمات فناورانه و بروز در دنیا بر پایه معماری اینترنت اشیا است. بواسطه نبود یک زیرساخت نرم افزاری توزیع شده و یکپارچه در شبکه های داخل کشور و بمنظور پیاده سازی و ارائه محصولات و خدمات مبتنی بر اینترنت اشیا، مجموعه بینا از اواخر دهه ۹۰، طراحی و ساخت فریم و رک نرم افزاری با قابلیت توزیع شدگی در سطوح مختلف همچون لاجیک، پایگاه داده، توزیع فایل، داده های اشتراکی و اطلاع رسانی را در دستور کار خود قرار داد تا با بهره بردن از تجربیات پیشین و دانش روز دنیا، تولید یک بستر بطورکامل بومی سازی شده و بی نیاز از پلت فرم های جهانی را به عاقبت برساند.
وی اضافه کرد: دوربین هوشمند بینا نسل جدیدی از دوربین های حفاظتی است که با بهره گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی در هر لحظه زاویه دید دوربین را مورد بررسی قرار داده و خدماتی مانند تشخیص حضور انسان، شناسایی چهره، پلاک خوان و تشخیص اسلحه را برای کاربران فراهم می آورد. دوربین هوشمند بینا تمامی این خدمات را بر بستر اینترنت اشیا و نرم افزار تلفن همراه بینا در دسترس کاربران قرار می دهد و کاربران در هر جای دنیا می توانند بوسیله نرم افزار بینا از تمام وقایع مشاهده شده در دوربین بصورت آنی باخبر شوند.
ابراهیم آباد، مشاهده رویدادهای پیشین در هر نقطه از جهان، امنیت ذخیره سازی تصاویر و فایل های ویدئو با رمزنگاری نامتقارن، پخش زنده امن با کمترین تأخیر زمانی و کلید یکبار مصرف، اعلام هشدار در صورت سرقت یا از کار افتادن دوربین به کاربر، ثبت و نگهداری رویدادها در اینترنت تا ۵۰۰ مگابایت بصورت رایگان و مادام العمر، اعلام هشدارها بصورت پیامک در صورت نیاز و استفاده از زیرساخت نرم افزاری توزیع شده و سرویس دهی ۲۴ ساعته را از خاصیت های دوربین هوشمند تولیدی عنوان و اشاره کرد: اعلام هشدار فوری بر روی نرم افزار تلفن همراه در صورت تشخیص انسان و چهره، پلاک خوان، اسلحه و آتش، عدم نیاز به پرداخت شارژ ماهیانه و سالیانه، دارا بودن تمام خاصیت های هوشمند بر روی یک دوربین، نصب آسان و بدون نیاز به DVR و ذخیره سازی ویدیوها بر روی حافظه داخلی، قیمت اقتصادی و عدم نیاز به خرید نرم افزار و سخت افزار دیگر غیر از دوربین و پایداری سرویس دهی و دریافت پوش نوتیفیکیشن در وضعیت اختلالات یا قطعی ناگهانی اینترنت بین الملل از مزایای دوربین هوشمند ایرانی نسبت به نمونه های خارجی است.
وی درباب میزان امنیت دوربین های هوشمند بینا اظهار داشت: استفاده از رمزنگاری نامتقارن جهت امنیت اطلاعات تصاویر و رویدادها، ذخیره سازی ویدیوها بر روی حافظه داخلی دوربین بوسیله کلید عمومی / خصوصی، غیر قابل استفاده بودن دوربین برای سارق در صورت سرقت، پروتکل ارتباطی امن و غیرقابل نفوذ و پخش زنده تصاویر بصورت امن / رمزنگاری شده با کلید یکبار مصرف از تدابیر امنیتی در نظر گرفته شده در این دوربین هاست.
ابراهیم آباد اضافه کرد: از آنجائیکه تمام دوربین های مداربسته فعلی از برندهای خارجی هستند، سرورهای آنها خارج از ایران است و در صورت نیاز به پردازش اطلاعات تصویری کاربرانی که از این محصول استفاده می نمایند، می بایست تصاویر ابتدا به خارج از ایران رفته و پس از آنجا ارسال شود تا بتوانند از خروجی ها بهره گیرند. در پروسه پردازش نیز حتما باید سروری داشته باشند که این پردازش را انجام دهد. این در حالیست که تمام پردازش ها در دوربین ایرانی در خود دوربین به انجام می رسد.


منبع:

1402/10/28
16:48:45
5.0 / 5
222
تگهای خبر: امنیت , اینترنت , بین الملل , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است