انتشار درآمد و دارایی های پوتین

انتشار درآمد و دارایی های پوتین شاه بلاگ: قبل از انتخابات ریاست جمهوری روسیه، کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور درآمد پوتین را اعلام نمود و گزارش داد، او از 2018 مبلغی معادل با 750 هزار دلار آمریکا درآمد داشته است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه در بیانیه خود آورده است: در بازه زمانی ۶ ساله یعنی از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه ۶۷ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۸۷۵ روبل معادل ۷۵۰ هزار دلار درآمد داشته است. این مبلغ شامل حقوق ریاست جمهوری فدراسیون روسیه و درآمد حاصل از سپرده های بانکی، اوراق بهادار، حقوق بازنشستگی همچون حقوق بازنشستگی نظامی و فروش دارایی است.
بر اساس گزارش رسانه های روسیه، همانطور که در سال ۲۰۱۸ و آخرین باری که پوتین به کمیسیون انتخابات گزارش داد، در اعلام دارایی های وی آمده است که رییس جمهور روسیه دارای یک آپارتمان ۷۷ متر مربعی در سن پترزبورگ است.
لیست خودروهایی که پوتین مالک آنست تغییری نکرده و همانند قبل او ۲ دستگاه خودرو مدل GAZ M۲۱s ساخت ۱۹۶۰ و ۱۹۶۵، یک خودرو به مدل «لادا نیوا» از سال ۲۰۰۹ و یک دستگاه Skif trailer از ۱۹۸۷ دارد.
او هنوز هم مالک ۲۳۰ سهم در بانک سن پترزبورگ است که هر سهم ۲۸۰ روبل یا معادل ۳.۱۱ دلار آمریکاست.
در ادامه بیانیه کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه همین طور آمده، در ۶ سال قبل تعداد حساب های بانکی ثبت شده به نام پوتین از ۱۳ تا به ۱۰ حساب کاهش داشته است. همین طور مقدار پس انداز در آنها تقریباً چهار برابر شده؛ از ۱۳.۸ میلیون روبل به ۵۴.۴ میلیون روبل یعنی از حدود ۱۵۳ هزار دلار به ۶۰۳ هزار دلار آمریکا رسیده است.
پس انداز پوتین در ۱۲ سال قبل تقریباً ۱۰ برابر شده است. در سال ۲۰۱۲، او گزارش داد که ۵.۷ میلیون روبل (حدود ۶۳ هزار دلار آمریکا) در حساب های خود دارد.
شورای فدراسیون، انتخابات ریاست جمهوری روسیه را برای ۱۷ مارس ۲۰۲۴ (۲۷ اسفند ۱۴۰۲) برنامه ریزی کرده و رأی گیری سه روز به طول خواهد انجامید.




منبع:

1402/11/11
12:53:56
5.0 / 5
252
تگهای خبر: آپارتمان , خودرو , دستگاه , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است