گریفیث:

جنگ غزه باید متوقف شود

جنگ غزه باید متوقف شود شاه بلاگ: دستیار دبیرکل سازمان ملل، زنگ خطر را به صدا درآورد و نسبت به عواقب خطرناک هرگونه تهاجم زمینی اشغالگران به رفح هشدار داد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، مارتین گریفیث، دستیار دبیرکل سازمان ملل ضمن به صدا درآوردن زنگ خطر با یادآوری تجاوزاتی که ساکنان شهر رفح و بقیه ساکنان نوار غزه با آن روبه رو هستند، نسبت به حملات برنامه ریزی شده اشغالگران مقابل این شهر هشدار داد.
به نقل از شبکه المیادین، گریفیث در اطلاعیه ای اظهار داشت: «سناریویی که ما مدت ها از آن می ترسیدیم با سرعتی نگران کننده درحال رخ دادن است.»
وی ادامه داد: «بیش از نیمی از جمعیت غزه در رفح تجمع کرده اند و به مرگ چشم دوخته اند. دسترسی کمی به غذا دارند. نه مراقبت پزشکی، نه جایی برای خوابیدن، نه جای امنی برای رفتن دارند.»
گریفیث معتقد می باشد که ساکنان رفح، مانند همه ساکنان غزه «قربانیان حمله ای بی سابقه از نظر شدت، وحشی گری و گستردگی هستند» به طوریکه در آن بیش از ۲۸ هزار نفر که بیشتر آنها زن و کودک بودند در سراسر غزه به شهادت رسیده اند.
گریفیث اظهار داشت: «کارکنان سازمان های بشردوستانه تمام تلاش خودرا برای مساعدت با نیازمندان انجام می دهند.»
وی اشاره نمود که کار آنها باوجود خطراتی که با آن روبه رو هستند و لطمه هایی که در معرض آن قرار گرفته اند، ادامه دارد.
این مقام سازمان ملل همین طور اشاره کرد: «فداکاری و حسن نیت برای زنده نگه داشتن میلیونها نفر و تامین غذا و صیانت از آنها کافی نیست، در صورتیکه بمب ها فرو می ریزند، کمک ها قطع می شوند، همین طور ناامیدی گسترده، فروپاشی نظم و قانون و توقف کمک های مالی برای آنروا وجود دارد.»
گریفیث تیراندازی به کارمندان حوزه بشردوستانه، بازداشت شان با تهدید اسلحه، حمله به آنها و کشتن شان را محکوم نمود و هشدار داد که عملیات نظامی در رفح می تواند به کشتار و نسل کشی در غزه منجر شود.
گریفیث در آخر اظهار داشت: «دولت اسرائیل نمی تواند به نادیده گرفتن هشدارهای جامعه بین المللی درباره ی عواقب خطرناک هرگونه تهاجم زمینی به رفح ادامه دهد.»




منبع:

1402/11/25
09:14:47
5.0 / 5
242
تگهای خبر: بین الملل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است