واکنش تشکیلات خودگردان فلسطین به طرح نتانیاهو برای روز پس از جنگ غزه

واکنش تشکیلات خودگردان فلسطین به طرح نتانیاهو برای روز پس از جنگ غزه به گزارش شاه بلاگ، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به طرح نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای «روز بعد از جنگ غزه» تاکید کرد غزه بخشی از کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس خواهد بود.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، نبیل ابو ردینه، سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به طرح بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای روز پس از جنگ غزه اظهار داشت: غزه بخشی از کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس خواهد بود و سرنوشت هرگونه طرحی غیر از این شکست خواهد بود و تلاشهای اسرائیل برای تغییر حقیقت جغرافیایی و جمعیتی در نوار غزه موفق نخواهد شد.
به نقل از خبرگزاری سما، وی اظهار داشت: اگر جهان به دنبال امنیت و ثبات در منطقه است پس باید به اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی پایان داده و کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس را به رسمیت بشناسد.
ابوردینه تاکید کرد: هدف از طرح نتانیاهو ادامه اشغال اراضی فلسطین و ممانعت از تشکیل کشور مستقل فلسطین است.
وزارت خارجه فلسطین هم تاکید کرد: ما بشدت با طرح نتانیاهو برای روز پس از جنگ مخالف هستیم. این طرح اذعان رسمی به اشغال مجدد غزه و کنترل مجدد اسرائیل بر آن است. طرح نتانیاهو با هدف طولانی کردن جنگ ضد ملت ما و کوشش برای به دست آوردن زمان بیشتر برای اجرای طرح کوچاندن ملت فلسطین است.
در بیانیه این وزارت خانه آمده است: این طرح نشان دهنده حقیقت موضع نتانیاهو است که با ایجاد کشور مستقل فلسطین و راهکارهای سیاسی مخالف است و جنگ را انتخاب می کند.
پیش از این بنیامین نتانیاهو سندی را در رابطه با سیاست رژیم صهیونیستی برای «روز پس از جنگ» به کابینه عرضه کرد که شامل بند بستن آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی(آنروا) با آژانس های بین المللی دیگر است.
این سند همینطور شامل ایجاد منطقه امنیتی در نوار غزه در مجاورت با شهرک های اسرائیلی و ابقای نیروهای اسرائیلی در مرزهای جنوبی بین غزه و مصر است.
این طرح در همین حال شامل پیشنهادهایی برای انتصاب مقامات فلسطینی ای که هیچگونه ارتباطی با حماس یا کشورهای دیگر ندارند، در غزه است.
برپایه این طرح ارتش رژیم صهیونیستی قادر خواهد بود در سراسر نوار غزه در دوره ای که آنرا «دوره میانی» نامگذاری کرده، دست به عملیات نظامی بزند.
ساکنان غزه هم بجز بخشی که برای نظم عمومی خواهد بود، غیرمسلح خواهند شد.




منبع:

1402/12/04
16:22:17
5.0 / 5
213
تگهای خبر: امنیت , بین الملل , جهان , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است