مدودف:

ماکرون بزدل بالفطره است

ماکرون بزدل بالفطره است شاه بلاگ: رییس جمهور سابق روسیه گفت رییس جمهور فرانسه سفر خود به اوکراین را به تعویق انداخت چون «بزدل بالفطره» است. کاخ الیزه دوشنبه اعلام نمود سفر امانوئل ماکرون به اوکراین که از مدت ها پیش برنامه ریزی شده بود، باز هم به تعویق افتاد و «در هفته های آینده» به انجام می رسد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، این سومین مرتبه است که سفر امانوئل ماکرون، رییس جمهور جوان فرانسه به اوکراین عقب می افتد. ماکرون در ابتدا قصد داشت ماه گذشته برای امضای یک توافقنامه امنیتی دوجانبه از کی یف بازدید کند، اما این سند بعد از سفر ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین به پاریس، به امضا رسید.
به تعویق افتادن سفر ماکرون چند روز پس از آن صورت می گیرد که ادعا می شود یک موشک روسی با فاصله چند صد متری رییس جمهور اوکراین و نخست وزیر یونان در اودسا فرود آمده و به زیرساخت های بندری شهر اودسا برخورد کرده است. ماکرون همین طور قرار بود سفری به اودسا داشته باشد.
در همین رابطه دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه در پیامی به زبان فرانسوی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «قرار است ماکرون به کی یف برود؟ اما او یک ترسو و بزدل بالفطره است! بهتر است دفتر ماکرون چندین دست لباس زیر بگذارد و آماده بوی تعفن شدید باشد.»
مدودف که سابقا رییس جمهور و نخست وزیر روسیه هم بوده، ادعا نمود که می خواست این پیام را بامداد منتشر کند اما تا آن زمان که برای ارسال آن تصمیم بگیرد، خود رییس جمهور فرانسه «به شدت ترسید» و سفرش را لغو نمود. این مقام ارشد روسیه در آخر نوشت: «بیچاره فرانسه!»
وب سایت پالتیکو روز دوشنبه به نقل از یک دیپلمات فرانسوی ناشناس نوشت: «ماکرون بجای عجله کردن برای رفتن به کی یف، می خواهد زمان لازم را برای گفت و گو با متحدان بگیرد تا بتواند با نتایج ملموس از اوکراین بازدید کند.»
در هفته های اخیر، رییس جمهور فرانسه لفاظی های جنگ طلبانه خودرا در قبال روسیه شدت بخشیده است و در اواخر فوریه گفت اعزام نیروهای غربی به اوکراین را نمی توان رد کرد. او سه شنبه گذشته در پراگ از کشورهای اروپایی خواست حمایت خودرا از کی یف در بحبوحه درگیری های اوکراین و روسیه بالا برند و گفت اروپا با زمان هایی مواجه می باشد که «بزدل نبودن مناسب می باشد.»
به گزارش راشا تودی، اعضای ناتو بدنبال افزایش کمک های نظامی به کی یف هستند، برای اینکه این نگرانی وجود دارد که کمک های مالی بزرگ ترین حامی جنگ اوکراین - ایالات متحده - به اتمام برسد. در اوایل امسال، کاخ سفید اعلام نمود تمام پولی را که تا حالا به اوکراین مختص کرده است - بیش از ۱۱۳ میلیارد دلار - مصرف کرده است. ۶۰ میلیارد دلار دیگر از بودجه ایالات متحده هنوز در کنگره تایید نشده و بتازگی هم پیشنهاد شده است که این پول بجای هدیه به شکل وام به کی یف داده شود.
مسکو معتقد می باشد که کمک های نظامی غرب به اوکراین موجب تغییر روند درگیری نمی گردد، در صورتیکه خصومت ها را گسترش می دهد و موجب مرگ بی مورد تعداد بیشتری انسان می شود. پیش تر دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اشاره به سخنان ماکرون درباره ی احتمال استقرار نیروهای غربی در اوکراین هشدار داد که هرگونه اقدام ناتو درگیری مستقیم بین بلوک نظامی به رهبری آمریکا و روسیه را «غیر قابل اجتناب» خواهدنمود.




منبع:

1402/12/22
09:06:49
5.0 / 5
185
تگهای خبر: امنیت , جت , سایت , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است