تلاش وزیر خارجه آلمان برای متقاعد کردن صدراعظم برای ارسال تاروس به اوکراین

تلاش وزیر خارجه آلمان برای متقاعد کردن صدراعظم برای ارسال تاروس به اوکراین به گزارش شاه بلاگ، اشپیگل گزارش داد: آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان در تلاش است تا اولاف شولتس، صدراعظم را قانع کند تکلیف محموله های موشک های کروز «تاروس» به اکراین را روشن کند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، در این گزارش آمده است که بربوک چندین ماه از اظهار نظر عمومی در مورد مبحث تاروس ها خودداری کرده است که امکان دارد شولتس آنرا بعنوان «فشار غیرقابل قبول» تفسیر کند.
با این وجود بربوک درحال توسعه مفهومی برای چگونگی ارسال موشک های کروز تاروس آلمان به اکراین بدون عبور از «خط قرمز» شولتس است. یکی از انتخابهای مورد بررسی اینست که آلمان موشک های خویش را به بریتانیا بدهد، سپس لندن آنها را به کی یف می فرستد و در عین حال کنترل بر اهدافی را که اکراین مجاز به حمله خواهد بود، حفظ می نماید.
بربوک تابحال موفق نشده است شولتس را قانع نماید. این نشریه پیشنهاد می دهد که برای وزیر آلمانی، این مورد خیلی بیشتر از یک سیستم تسلیحاتی است.
اکراین به صورت فزاینده ای در حالت تدافعی است. منابع نزدیک به وزیر معتقدند که در این شرایط، برای صدراعظم مهم می باشد که به آلمانی ها بگوید شکست اکراین چه معنایی برای امنیت اروپا خواهد داشت.
شولتس مخالف تبادل موشکی دایره ای با بریتانیا است که امکان انتقال تاروس به اکراین را فراهم می آورد.
باوجود استفاده از موشک های کروز فرانسوی و بریتانیایی برای چندین ماه، اکراین همچنان قادر به دریافت موشک های آلمانی تاروس توانمندتر جهت استفاده ضد اهداف نظامی روسیه در اعماق خط مقدم نیست.
اشپیگل در اینباره می نویسد: یکی از اشکالات مساله کنترل است، «کجا را باید هدف گرفت، کجا شلیک کرد و کجا ضربه زد» و این کنترل بدون سربازان آلمانی غیر ممکن است.
کارشناسان ارتش آلمان اخیراً به سیاستمداران در پارلمان توضیح دادند که موشک کروز تنها با کمک نیروهای ارتش می تواند به صورت کامل مستقر شود، چونکه احتیاج به برنامه ریزی دقیق دارد. تنها در این صورت است که موشک کروز می تواند کیفیت خویش را نشان دهد: آنها قادرند به صورت خودکار مواضع پدافند هوایی را دور بزنند و در نهایت با دقت کمتر از سه متر به هدف برخورد کنند.
هم اکنون فقط نیروی هوایی آلمان در راینلاند-فالتز می تواند به این روش برنامه ریزی کند. اگر این کشور بخواهد تاروس را با مزایای ویژه خود مستقر کند، سربازان آلمانی باید حداقل در برنامه ریزی مأموریت کمک کنند. اما شولتس این گزینه را رد می کند.
از سوی دیگر، تاروس می تواند در یک نسخه کوچکتر استفاده گردد - به جای بسته های بزرگ، فقط داده های هدف GPS به سیستم وارد می شود. با این وجود، در این مورد، اکراین از تسلیحات با فناوری پیشرفته با پتانسیل کامل خود استفاده نخواهد کرد.



1402/12/26
13:12:59
5.0 / 5
148
تگهای خبر: امنیت , پیشرفت , توسعه , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است