توسط برگزیده جایزه خوارزمی محقق شد؛

توسعه فناوری نانوسیم های نیمه هادی برای تبدیل و ذخیره انرژی

توسعه فناوری نانوسیم های نیمه هادی برای تبدیل و ذخیره انرژی به گزارش شاه بلاگ محققان موفق شدند با توسعه فناوری نانو سیم های نیمه هادی راهی برای تبدیل و ذخیره انرژی پیدا كنند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از مهر، نانوسیم های اكسید نئوبیوم یكی از تركیبات كلیدی است كه سبب كشف یك نوع پروب نوری به منظور تركیب میكروسكوپ فلوئورسانس با میكروسكوپ نیرویی شده است. یكی دیگر از زمینه های تحقیقاتی گروه پروفسور یانگ، بكارگیری نانوسیم ها در سلول های فتوولتائیك بود و به دنبال آن طراحی سامانه های نانو به منظور تجزیه فتوكاتالیستی آب است.
از یافته های جالب توجه این گروه تحقیقاتی، تلفیق سامانه های مبتنی بر نانوسیم با میكروارگانیسم ها به منظور توسعه فرایند فتوسنتز و در نتیجه توسعه سامانه های بیوهیبرید مواد معدنی – كاتالیست های بیولوژیكی به منظور جذب دی اكسید كربن و تبدیل آن به سوخت است. دكتر یانگ، مطالعات تجربی بسیار جالب و درخور توجهی را در گسترش دامنه كاربرد نانوسیم های نیمه هادی انجام داده و درك عمیقی از خواص این تركیبات را به دست آورده و كاربردهای مختلف آن در زمینه فناوری نانو را كشف كرده است.
پروفسور یانگ یكی از پیشگامان عرضه نانوفناوری در زمینه ساخت و بكارگیری نانوسیم های نیمه هادی در تبدیل و ذخیره سازی انرژی، فتوسنتز مصنوعی و بازیافت انرژی گرمایی است.
كشف وی در نیمه لیزر ماورای بنفش در دمای اتاق با استفاده از نانوسیم ها منجر به ایجاد دریچه ای جدید برای تحقیقات در این زمینه شد كه ارجاع بیشتر از ده هزار مقاله به كار وی را به همراه داشت.
به گزارش شاه بلاگ به نقل از مهر، این پروژه توسط پی دانگ یانگ انجام گرفت كه در سی و دومین جشنواره بین المللی خوارزمی در بخش اختراع و نوآوری در گروه فناوری نانو حائز رتبه شد.
پروفسور پی دانگ یانگ دانش آموخته رشته شیمی از دانشگاه علوم و فناوری چین در سال ۱۹۹۳ است. وی در سال ۱۹۹۷ دكترای خویش را در رشته شیمی از دانشگاه هاروارد دریافت كرد. همینطور از سال ۱۹۹۷ تا سال ۱۹۹۹ تحقیقات پسادكترا خویش را در دانشگاه سانتاباربارای كالیفرنیا گذراند و سپس در دانشگاه بركلی كالیفرنیا بعنوان استادیار مشغول به كار شد.
ثمره فعالیت های علمی و تحقیقاتی دانگ یانگ، چاپ بیشتر از سیصد و چهل مقاله در مجلات بسیار معتبر با تعداد ارجاعات بیشتر از یكصد هزار مورد، سی و پنج ثبت اختراع و راه اندازی سه شركت دانش بنیان بوده است.

1397/12/28
22:11:25
5.0 / 5
4592
تگهای خبر: بین الملل , توسعه , دانش , دانش بنیان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است