چرا فیل ها در مقابل سرطان مقاوم هستند؟

چرا فیل ها در مقابل سرطان مقاوم هستند؟ شاه بلاگ: یک مطالعه جدید توضیح می دهد که چرا فیل ها بطور شگفت انگیزی در مقابل سرطان مقاوم هستند. این تحقیقات می تواند به توسعه روش های جدیدی برای درمان سرطان در انسان منجر شود.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، آیا می دانید که فیل ها بطور شگفت انگیزی در مقابل سرطان مقاوم هستند؟ این مساله باتوجه به طول عمر و جرم بدن آنها حیرت انگیز است.
دکتر "وینسنت لینچ" زیست شناس و استادیار گروه علوم زیست شناختی در دانشگاه کالج علوم و هنرهای بوفالو در اطلاعیه ای اظهار داشت: یکی از انتظارات این است که فیل ها با داشتن جسمی واقعاً بزرگ، خطر مبتلاشدن به سرطان نیز در آنها افزایش یابد، چونکه بدن آنها سلول های بیشتری دارد.
وی ادامه داد: این تناقض طولانی مدت در پزشکی تکاملی و زیست شناسی سرطان نشان میدهد که فرگشت(تکامل) راهی برای کاهش خطر مبتلاشدن به سرطان در آنها پیدا کرده است.
"لینچ" و گروهش در حال تحقیق روی علت ایجاد این عامل تکاملی در این پستانداران بزرگ هستند.
"لینچ" می گوید: ما بررسی کردیم که چگونه فیل ها و اقوام زنده و منقرض شده آنها در مقابل سرطان مقاوم هستند.
وی ادامه داد: تحقیقات گذشته ژن "TP53" را که مهار کننده تومور است، شناخته اند. اما این دفعه ما گفتیم بیاییم بررسی نماییم که آیا کل ژنوم فیل بیش از آنچه انتظار می رود دارای نسخه های مهارکننده تومور است؟ آیا این روند کلی است؟ یا این روند مختص وجود یک ژن است؟ ما فهمیدیم که این مسئله کلی است؛ فیل ها نسخه های بسیار بسیار زیادی از ژن های مهارکننده تومور دارند و همه آنها احتمالاً به مقاومت در مقابل سرطان نقش دارند.
آنچه پژوهشگران کشف کردند خارق العاده است. بنظر می رسد که فیل ها نسخه های اضافی از ژن ها و ژنوم های سرکوبگر تومور را در بدن خود دارند که دارای خواص منحصر به فرد سرکوب کنندگی تومور هستند.
حالا دانشمندان به دنبال این هستند که ببینند یافته های آنها چگونه می تواند به پیشگیری یا درمان سرطان در انسان کمک نماید.
دکتر "خوان مانوئل وازکز" همکار "لینچ" از دانشگاه "برکلی" اظهار داشت: با شناخت اینکه اینگونه های بزرگ با عمر طولانی چگونه روش های بهتری را برای سرکوب سرطان تکامل داده اند، می توانیم در مورد چگونگی تکامل چیزهای جدیدی دریابیم و امیدواریم که راه هایی جهت استفاده از این دانش برای الهام بخشیدن به درمان های جدید سرطان پیدا نماییم.
این مطالعه در مجله eLife انتشار یافته است.




منبع:

1399/11/20
22:16:39
0.0 / 5
1039
تگهای خبر: پژوهش , توسعه , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است