یك محقق ادعا كرد؛

پی بردن به حیات آغازین با بررسی سیارك ها

پی بردن به حیات آغازین با بررسی سیارك ها شاه بلاگ: یك محقق آمریكایی مدعی شده است كه می توان با مطالعه و بررسی ˮسیارك هاˮ به حیات آغازین كره زمین پی برد.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از فیز؛ در فرهنگ عامه، سیارك ها بعنوان تهدیدی برای آخر جهان، عامل از بین بردن دایناسورها و یا منبع فرازمینی برای استخراج معادن شناخته می شوند.

اما سیارك ها برای محققی به نام نیكلاس هود، نقشی كاملا متفاوت ایفا می كنند و بعنوان "كپسول زمانی"، نشان دهنده مولكول هایی است كه در ابتدا در منظومه شمسی وجود داشتند. داشتن این اطلاعات نقطه عطفی برای محاسبه زمان آغازین زمین به حساب می آید.

هود، مدیر مركز تكاملات شیمیایی در موسسه فناوری جورجیا كه زیر نظر بنیاد ملی علوم آمریكا و ناسا فعالیت می كند، اظهار نمود: یافتن مولكول هایی در سیارك ها محكم ترین شواهد در خصوص وجود این تركیبات پیش از آغاز زندگی روی زمین محسوب می شوند.

وی افزود، دانستن این كه چه مولكول هایی در گذشته های دور وجود داشتند، به ایجاد یك شرایط اولیه كه منجر به تشكیل آمینواسید و تركیبات مرتبط می شوند، كمك می نماید. این تركیبات با هم تركیب می شوند تا پپتیدها كه واحدهای كوچك تشكیل دهنده پروتئین هستند را به وجود آورند. ممكن است كه تولید این پروتئین ها سبب آغاز زندگی روی زمین شده باشند.

هود اظهار نمود ما به كمك این سیارك ها می توانیم بفهمیم كه چه فعل و انفعالات شیمیایی در جهان هستی ممكن هستند.

وی افزود، مطالعه مواد تشكیل دهنده بخش كوچكی از سیارك ها و شهاب سنگ ها كه به زمین سقوط كرده اند، برای بررسی اعتبار مدلهای عرضه شده توسط ما درباره چگونگی آغاز حیات توسط مولكول های تشكیل دهنده آن ها كمك می نماید.

هود اظهار كرد، تشخیص یك مولكول در یك شهاب سنگ یا سیارك حدودا بعنوان تنها مدركی است كه همگان بعنوان مولكول های اولیه خواهند پذیرفت.

درسال 1952 دو دانشمند با نامهای "استنلی میلر" و"هارولد یوری" آزمایش معروف "میلر–یوری" را در شرایط مشابه با جو ابتدایی زمین و برای بازسازی شرایط زمین در ابتدای تشكیل آن انجام دادند. دراین آزمایش، میلر و یوری "آب"، "متان"، "آمونیاك" و "هیدورژن" را دریك فلاسك ریختند و برای شبیه سازی "انفجار بزرگ" یك جرقه در این فلاسك تولید كردند تا شرایط كاملا مانند جوآغازین زمین باشد. این مولكول ها، موادی بودند كه دانشمندان معتقدند در شرایط آغازین كره زمین موجود بوده است.

هود معتقد می باشد كه راه های متعددی برای تشكیل مولكول های حیاتی وجود داشته است و ممكن است حیات روی زمین با مولكول هایی اغاز شده باشد كه امروزه از پیچیدگی و كارایی كمتری برخوردار می باشند.

زمین شناسان بر این باورند كه میلیاردها سال پیش، زمین بسیار متفاوت بوده است. بعنوان مثال، به جای قاره ها، جزایری وجود داشته است كه از میان اقیانوس ها تشكیل شده اند.

خورشید هم نسبت به هم اكنون متفاوت تر بوده است و نور كمتری تولید می كرده است. این در شرایطی است كه اشعه های كیهانی خورشید كه منجر به تولید پروتئین طی فرآیندهای شیمیایی می شود، بیشتر بوده است.

بدین ترتیب، دانستن شرایط گذشته زمین، پایه های علمی قوی تری را برای دانشمندان فراهم می آورد تا برای دانستن آنچه كه در گذشته بوده است، فرضیه سازی كنند و همینطور می تواند راهنمایی، برای پی بردن به راهكارهایی باشد كه تابحال مطرح نشده اند.




1396/12/01
16:34:02
5.0 / 5
4552
تگهای خبر: تولید , جهان , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است