ابداع پارچه ای كه نور لیزر را به پوست می رساند

ابداع پارچه ای كه نور لیزر را به پوست می رساند شاه بلاگ: یك شركت فرانسوی، پارچه ای ابداع كرده است كه می تواند نور را مستقیما به پوست بیمار برساند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از مدگجت، خیلی از بیماری ها همچون آكنه، actinic keratosis، یرقان، بیماری پاژه و پسوریازیس، با استفاده از نور درمانی درمان می شوند.

روكش های نوری جدید برای تولید روشنایی، از سیستم های LED استفاده می نمایند اما نور انتشار یافته از LEDها در مقایسه با نور لیزر، ضعیف هستند.

به عبارت دیگر، لامپ های نوری ˮفوتوداینامیك تراپیˮ (Photodynamic therapy)به خاطر نور غیرمستقیم و شدیدشان، می توانند دوره های درمانی دردناكی را تولید كنند.

شركت فرانسوی ˮالیاف پزشكی تكسینوفˮ (Texinov Medical Textiles)اعلام كرده با كمك كنسرسیوم سلامت اروپا موسوم به ˮPHOS-ISTOSˮ، یك پارچه نرم موسوم به ˮFLUXMEDICAREˮ ابداع كرده است كه نور لیزر را با شدت بالا مستقیما به پوست می رسانند.

در سرتاسر این پارچه، فیبرهای نوری وجود دارند كه نور را از یك لیزر خارجی به پوست منتقل می كنند. برای خیلی از كاربردهای این ابزار، ابتدا یك كرم حساس به نور روی پوست استفاده می گردد.

سپس، پارچه FLUXMEDICARE به دور پوست پیچیده می گردد. نور، واكنش میان اكسیژن موجود در هوا و كرم حساس به نور را فعال می كند و پوست را بیشتر نسبت به نور درمانی حساس می سازد.

این ابزار كه نرم و انعطاف پذیر است، در تماس با پوست حتی پوست پاها و دیگر قسمت های بدن كه باید به دور آنها پیچیده شود، باقی می ماند.

با توجه به سطوح درد، در آزمایش های FLUXMEDICARE، گزارش شد كه بیماران، هنگام درمان با این ابزار، حدودا دردی احساس نكردند.




1396/12/02
13:26:23
5.0 / 5
4456
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است