محقق ایرانی روی بیلبوردهای شهر لس آنجلس

محقق ایرانی روی بیلبوردهای شهر لس آنجلس شاه بلاگ: پروفسور علی خادم حسینی یكی از دانشمندان و محققان موفق در زمینه مهندسی پزشكی، زیست ماده و مهندسی بافت است كه چند روزی است كه تصاویر وی در شهر لس آنجس آمریكا خودنمایی می كند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، پروفسور علی خادم حسینی یكی از دانشمندان برجسته مقیم خارج از كشور است كه آوازه موفقیت ها و شهرت او روز به روز بیشتر در گوش جهانیان می پیچد.

علی خادم حسینی متولد 8 آبان 1354( 30 اكتبر 1975) در تهران است و در تورنتوی كانادا رشد كرده است.

وی مقاطع لیسانس و فوق لیسانس خویش را در دانشگاه تورنتو گذراند و سپس به موسسه فناوری ماساچوست(MIT) رفت و مدرك دكتری خویش را در سال 2005 از این موسسه معتبر دریافت كرد.

وی اكنون صاحب كرسی و استاد دانشگاه "كالیفرنیا، لس آنجلس"(UCLA) است. او دارای مقام استادی چندگانه در مهندسی زیستی، رادیولوژی، شیمیایی و مهندسی بیومولكولی است.

وی مدیر مركز درمانهای كم تهاجمی(C-MIT) و همینطور مدیر اجرایی موسسه "نانوسیستمز"(NanoSystems) كالیفرنیا است.

قبلا او پروفسور دانشكده پزشكی هاروارد، عضو هیئت علمی دانشكده علوم و فنون بهداشت و درمان دانشگاه هاروارد و MIT و موسسه "ویس"(Wyss) بود.



دكتر خادم حسینی همینطور یكی از دبیران مجله "ACS Nano" است. او عضو دائمی بخش تحقیقاتی NIH BTSS(مهندسی زیستی، فناوری ها و علوم جراحی) است.

تاكنون در بیش از 36 هزار مقاله به وی استناد شده و به بیش از 250 سمینار دعوت شده و از سخنرانان اصلی بوده است.

خادم حسینی همینطور از سال 2007 تابحال قریب به 70 جایزه و تقدیرنامه مهم علمی دریافت كرده است.

پروفسور علی خادم حسینی در سال های 2014، 2015، 2016 و 2017 از سوی موسسه معتبر رسانه های گروهی كانادا موسوم به "Thomson Reuters" به ​​عنوان یكی از تاثیرگذارترین ذهن ها در جهان انتخاب شده است.

اكنون هم دانشگاه "كالیفرنیا لس آنجلس" به پاس زحمات و افتخارات بی شمار پروفسور خادم حسینی اقدام به نصب عكس وی در ایستگاه های اتوبوس شهر لس آنجلس كرده است كه این كار با واكنش وی در صفحه اینستاگرامش همراه شده است.




1397/02/03
13:08:14
5.0 / 5
4901
تگهای خبر: جهان , دانش , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است