وقتی فناوری به زنده ماندن گیاهان كمك می كند

ربات باغبان!

ربات باغبان! شاه بلاگ: یك كارآفرین اهل چین، رباتی ابداع كرده است كه می تواند گیاه را با خود حمل كند و به نور آفتاب برساند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، یك متخصص رباتیك و كارآفرین اهل چین، نوعی ربات شش پا ابداع كرده است كه می تواند گیاه كاشته شده را روی سر خود نگه دارد. این ربات كه به عنكبوت شباهت دارد، در صورت لزوم، به طرف نور آفتاب حركت می كند و سپس دوباره به سایه برمی گردد.
اگر به پشت این ربات ضربه بزنید، با شما بازی می كند و حتی حركاتی شبیه به رقص از خود نشان داده است. "سان تیانكی" (Sun Tianqi)، مخترع این ربات، هنوز توضیحی در مور چگونگی بررسی محیط اطراف گیاه منتشر نكرده اما مشخص است كه تنظیم عملكردهای این ربات با نور، سایه و سنسورهای رطوبت، دشوار خواهد بود.


تیانكی، در طراحی این پروژه كه آن را "مشاركت فناوری انسانی با گیاهان" نامیده است، از یك گل آفتابگردان پژمرده كه در سایه قرار داشت، الهام گرفت. وی در این باره توضیح داد: اگر آن گل آفتابگردان، توانایی حركت داشت، از سایه بیرون می آمد و به طرف آفتاب حركت می كرد و بدین ترتیب خویش را نجات می داد اما به علت محدودیت های طبیعی خود از بین رفته بود.
تیانكی افزود: گیاهان، به صورت ذاتی منفعل هستند. ما می توانیم گیاهان را ببریم، بسوزانیم یا از خاك بیرون بیاوریم اما آنها هیچ عكس العملی نشان نمی دهند. در این پروژه، من گیاه را به حیوان تبدیل كردم و به این شكل، آن را از محدودیت های طبیعی نجات دادم. در واقع، به گیاه كمك كردم تا با كمك علم رباتیك، حركت نماید.
وی ادامه داد: با استفاده از این ربات، گیاهان هم توانایی جابه جایی، تعامل و حركت پیدا می كنند و به آزادی می رسند. من امیدوارم كه این پروژه بتواند الهام بخش روابط میان فناوری و طبیعت باشد.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آن را از اینجا دانلود كنید: video/mp4

1397/04/23
23:45:17
5.0 / 5
5148
تگهای خبر: ربات , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است