گسترش رستوران های رباتیك علی بابا در چین

گسترش رستوران های رباتیك علی بابا در چین شاه بلاگ: شركت ˮعلی باباˮ طرح استفاده از ربات های پیشخدمت در رستوران های زنجیره ای خویش را گسترش می دهد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از فیز، شركت چینی "علی بابا"(Alibaba) در جدیدترین ابتكار خود، گام دیگری به سمت تحول سرویس های خدماتی و گسترش علم رباتیك و هوش مصنوعی در تجارت برداشته است.
این شركت برای افزایش كارایی و كاهش هزینه های مربوط به كارگران، ربات هایی به اندازه مایكرویو را جایگزین پیشخدمت های انسان كرده است كه روی یك ریل، در اطراف رستوران می چرخند. در این رستوران ها رباتی كوچك جلوی میز مشتری می آید و ضمن خوشامدگویی، ابراز امیدواری می كند كه مشتری از غذا لذت ببرد.
"كائو هایتو"(Cao Haitao)، مدیر تولید علی بابا و مخترع مفهوم این طرح اظهار داشت: در شانگهای، دستمزد هر پیشخدمت، 1500 دلار در ماه است و به دو شیفت كاری نیاز داریم كه به معنای پرداخت دو برابر این مبلغ است اما با این طرح رباتیك، نیازی به پیشخدمت یا دو شیفت كاری نخواهیم داشت.


هایتو اضافه كرد: افتتاح رستوران رباتیك، به كاهش قیمت غذا هم كمك می نماید. هم اكنون، قیمت یك غذای معمولی، حدود 300 تا 400 ین است اما این هزینه در رستوران رباتیك، به 100 ین كاسته می شود.
این رستوران های رباتیك، به فروشگاه های زنجیره ای شركت علی بابا موسوم به "هما"(Hema) مرتبط هستند. در این فروشگاه های نیمه خودكار، همه سرویس ها، الكترونیكی هستند و كاربر، هزینه خریدهای خویش را با استفاده از اپلیكیشن پرداخت می كند و كالاهای خریداری شده به خانه خریدار ارسال می گردد. هم اكنون علی بابا، 57 فروشگاه در 13 شهر چین دارد كه مقرر است نهایتا همه آنها، به رستوران رباتیك مجهز شوند.


با طرح رستوران های رباتیك در چین و ادغام هوش مصنوعی و تجارت، بزودی شاهد گسترش جایگزینی ربات به جای پیشخدمت ها خواهیم بود.
متخصصان صنعت باور دارند كه این گونه ایده ها، بیشتر از این كه طرح تجاری جدیدی برای كاهش هزینه نیروی انسانی باشند، عرصه ای برای نمایش قدرت فناوری علی بابا هستند اما رستوران های رباتیك، نمونه ای برای سازگاری فناوری های جدید با شرایط كشوری محسوب می شوند كه دولت آن، به استفاده از فناوری تشخیص چهره برای شناسایی مجرمان تمایل دارد.
لازم به ذكر است كه با گسترش این ایده، شركت رقیب علی بابا موسوم به "JD.com" هم تصمیم گرفته تا سال 2020، بیش از 1000 رستوران رباتیك در چین راه اندازی كند.



1397/05/15
15:06:47
5.0 / 5
4285
تگهای خبر: ربات , سرویس , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است