كمك به پیش بینی بیماریها با استفاده از قلب دیجیتالی

كمك به پیش بینی بیماریها با استفاده از قلب دیجیتالی شاه بلاگ: محققان دانشگاه ˮهایدلبرگˮ(Heidelberg) با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری ˮچاپ سه بعدیˮ موفق به تولید نسخه همسان دیجیتالی قلب شدند كه به پیش بینی نارسایی های قلبی كمك می نماید.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، "بنجامین مدر"(Benjamin Meder) متخصص قلب، موفق شد به جای استفاده از ابزار جراحی، با استفاده از یك موس و صفحه نمایش كامپیوتر، الكترودهای دستگاه "تنظیم كننده ضربان قلب" را در یك قلب دیجیتالی قرار دهد.
وی توانست با استفاده از نسخه همسان دیجیتالی قلب، خواص الكتریكی و فیزیكی سلول ها را در یك بیمار شبیه سازی كند.
"نسخه دیجیتالی قلب" مثالی از استفاده از "هوش مصنوعی"(AI) در دستگاه های پزشكی است.
این قلب پزشكان را در تشخیص دقیق تر بیماری های قلبی كمك می نماید.
قلب مذكور توسط شركت تجهیزات پزشكی " زیمنس هلثینییرز"(Siemens Healthineers) تولید شده است.


قبل از این "گوگل" یك "كیت" از ابزارهای "هوش مصنوعی" تولید كرده است كه الگوریتم هایی دارد كه می تواند تصاویر پزشكی را تجزیه و تحلیل كند تا بیماری های چشم را تشخیص دهد و علاوه بر آن برای پیش بینی احتمال مرگ استفاده گردد.
شركت بزرگ"علی بابا" هم امیدوار است به دلیل كمبود متخصص در چین در حوزه پزشكی، از اطلاعات و سیستم ابری خود در این حوزه استفاده نماید.
این شركت هم اكنون روی یك ابزار تشخیص كار می كند كه مبتنی بر "هوش مصنوعی" است و به تجزیه و تحلیل تصاویر حاصل از "سی تی اسكن"(CT scans) و "ام آرآی"(MRI) كمك می نماید.
شركت تجهیزات پزشكی "زیمنس هلثینییرز"(Siemens Healthineers) نخستین دستگاه "ایكس ری"(X-ray) جهان را در سال ۱۸۹۶ تولید كرده است.
این شركت هم اكنون بزرگترین تولیدكننده تجهیزات "تصویربرداری" در دنیا است.
متخصصان معتقدند استفاده موفقیت آمیز از هوش مصنوعی در فناوری های پزشكی منجر به دست یافتن به اطلاعاتی قابل اعتماد خواهد شد.
هوش مصنوعی نه تنها به ساخت مدل هایی برای تشخیص بیماری كمك می نماید بلكه در سال های آتی، برای پیش بینی درمان های مناسب برای بیماری های خاص هم به كار خواهد آمد.
"مدر" استاد دانشگاه "هایدلبرگ"(Heidelberg) در آلمان كه هم اكنون در حال آزمایش قلب دیجیتالی "زیمنس هلثینییرز" است، اظهار داشت: در آینده بیماران می توانند برای تمام اندام های خود یك اندام شبیه ساز داشته باشند.


وی افزود، با استفاده از اندام دیجیتالی قادر خواهیم بود چند هفته قبل از بروز بیماری، آن را پیش بینی نماییم و درمان های مشخص را برای آن تعیین نماییم.
این فناوری می تواند انقلابی در حوزه پزشكی محسوب شود.
در نسخه همسان دیجیتالی قلب تولید شده توسط این شركت، سیستم هوش مصنوعی به نحوی آموزش داده شد تا اطلاعات مربوط به خواص الكتریكی و فیزیكی و همینطور خواص قلب را به تصاویر ۳ بعدی تبدیل كند.
محققان برای آزمایش این قلب، ۱۰۰ قلب همسان دیجیتالی از بیماران مبتلا به نارسایی های قلبی ساختند. این بیماران به مدت ۶ سال تحت درمان های بالینی بوده اند.
سیستم های كامپیوتری بر مبنای خصوصیت های قلب همسان دیجیتالی بیماران، پیش بینی هایی را انجام می دهد. این پیش بینی ها سپس با نتایج واقعی مقایسه می شوند.



1397/06/10
16:10:54
5.0 / 5
4406
تگهای خبر: تولید , جهان , دانش , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است