وعده رئیس سازمان فضایی روسیه برای ساخت و پرتاب موشك های فوق سنگین

وعده رئیس سازمان فضایی روسیه برای ساخت و پرتاب موشك های فوق سنگین شاه بلاگ: دیمیتری راگوزین رئیس سازمان فضایی روسیه –روسكاسموس- اعلام نمود روسیه تا سال 2026 قادر خواهد بود موشك هایی با توانایی حمل چندین تن بار را به فضا پرتاب كند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، راگوزین در یك مصاحبه خبری خود گفت در صورتی كه ما فعالیت برای فاز دوم ساخت سكوهای پرتاب موشك در واستوچنی را بزودی آغاز خواهیم كرد، تصمیم داریم در این مرحله زیرساخت های لازم برای پرتاب موشك های فوق سنگین را تولید نماییم چونكه مایلیم تا سال 2026، حتی پیش از آن موشك فوق سنگینی را برای پرتاب آماده نماییم كه توانایی حمل تا 37 تن بار را به مدارهای نزدیك زمین خواهد داشت.
در حالی روسیه در گذشته صاحب موشك های نیرومندی مثل "انرگیا" بود كه می توانست تا یك صد تن بار را به مدار پایین ببرد، ادعای راگوزین چندان دور از حقیقت نیست. موشك انرگیا دو پرواز موفق داشت كه در یكی از آنها كیهان پیمای بوران با وزن بیش از یكصد تن را با خود به فضا برد.
هم اكنون نگاه روسكاسموس به موشك فوق سنگین آنگارا معطوف است كه نسل های مختلف دارد و می تواند بارهایی با وزن های مختلفی را به فضا حمل كند اما ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ظاهرا به آنگارا قانع نیست و چندی پیش از كارشناسان موشكی روسیه خواست برای طراحی و ساخت موشكی فوق سنگین وارد عمل شوند.



1397/07/15
21:45:47
5.0 / 5
4616
تگهای خبر: تولید , فضا , موشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است