تشكیل كمیسیون سازمان فضایی روسیه برای بررسی حادثه سایوز

تشكیل كمیسیون سازمان فضایی روسیه برای بررسی حادثه سایوز شاه بلاگ: كمیسیون دولتی سازمان فضایی روسیه (روسكاسموس) زیر نظر ˮدیمیتری رگوزینˮ تحقیق در مورد وضعیت اضطراری پیش آمده در موشك سایوز-اف گ را كه قرار بود ناو كیهانی سایوز ام. اس- 10 را به فضا ببرد، در بایكونور آغاز كرد و نخستین گزارش ها را بر مبنای اطلاعات دریافت شده از موشك سایوز-اف گ مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، در این كمیسیون همچنین با "الكسی اووچینین" فضانورد روس و "نیك هیك" فضانورد ناسا پیش از بازگرداندن آنها به زوزدنی گارادوك (محل زندگی و آموزش فضانوردان روسیه) به منظور كسب اطلاعات دقیق تر در مورد این حادثه صحبت شد.

"دیمیتری راگوزین"، رییس سازمان فضایی روسیه ضمن مصاحبه كوتاهی با روزنامه نگاران اظهار داشت: دستور داده كمیسیون نتایج كار خویش را در آینده نزدیك عرضه نماید. او اضافه كرد كه با همكاران در ایستگاه فضایی بین المللی مذاكراتی شده و آنان را از وضعیت پیش آمده آگاه كرده است.




روز 11 اكتبر یك فضانورد روسی و یك فضانورد آمریكایی كه با ناو كیهانی سایوز ام. اس-10 عازم ایستگاه فضایی بین المللی بودند، دقایقی پس از پرتاب به علت عدم كارآیی موشك بالابرنده سفینه مجبور به فرود اضطراری شدند. این مشكل در مدت كوتاهی بعد از آن كه مرحله نخست تقویت كننده و سامانه نجات اضطراری از بقیه موشك جدا شدند و موشك در حدود 45 كیلومتر در ارتفاع داشت، رخ داد.




آنها بلافاصله پس از فرود خبر سلامتی خویش را به گروه نجات اطلاع دادند و افراد این گروه هم پس از ردیابی محل فرود در حدود 20 كیلومتری شهر ژزكازگان، با استفاده از هلیكوپتر خویش را به آنجا رساندند و كیهان نوردان را بعد از معاینه اولیه به محل اسكان موقت در ژزكازگان بردند.




"دیمیتری راگوزین" كه بلافاصله پس از اطلاع از وقوع حادثه خویش را به محل استقرار فضانوردان رسانده بود، ضمن مصاحبه كوتاهی با روزنامه نگاران اظهار داشت: وضعیت سلامتی الكسی اووچینین و نیك هیك خدمه ناو كیهانی سایوز ام. اس-10 هم اكنون خوب است و آنها فردا عازم مسكو خواهند شد.



1397/07/20
23:26:04
5.0 / 5
4607
تگهای خبر: بین الملل , فضا , موشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است