آغازین شبیه ساز ناو هواپیمابر ابداع شد

آغازین شبیه ساز ناو هواپیمابر ابداع شد شاه بلاگ: نیروی دریایی ایالات متحده آمریكا و دفتر تحقیقات جهانی نیروی دریایی آمریكا(ONR Global) در حال توسعه یك برنامه شبیه سازی برای آموزش خدمه ناوهای هواپیمابر هستند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، نیروی دریایی ایالات متحده آمریكا و دفتر تحقیقات جهانی نیروی دریایی با همكاری یكدیگر و با فناوری سه بعدی ارتقا یافته، برای نخستین بار اجازه می دهند تا كنترل كننده های پرواز، ناظران، خدمه و ناظران برج مراقبت بدون نیاز به یك ناو واقعی آموزش ببینند و تمرین كنند.

برخی می گویند هیچ جایگزینی برای این تجربه وجود ندارد، اما برخی از شرایط خاص وجود دارد كه شبیه سازی بسیار مطلوب است.

اگر هیچ وقت لحظه پرواز و فرود یك هواپیما یا هلی كوپتر را در یك ناو هواپیمابر ندیده اید، می توان اظهار داشت كه كمتر چیزی در جهان وجود دارد كه به چنین هماهنگی نیاز داشته باشد. هواپیماها مانند یك ارتش كوچك از مورچه ها به نظر می رسند.

این كار بسیار حساس است، چونكه ارزش هر هواپیما صدها میلیون دلار است و وقوع ناهماهنگی و تصادف می تواند خسارت میلیارد دلاری و حتی خسارت جانی به بار بیاورد.

بنابراین این شبیه ساز می تواند از هر نظر ایده آل باشد، چونكه هم به صورت دقیق طراحی شده و به شكل واقعی افراد را آموزش و تمرین می دهد و هم احتمال وقوع حادثه به صفر می رسد.

همچنین تابحال مجبور بودند حتی برای تمرین یك بخش، تمام بخش ها آماده به كار شوند اما با این سیستم دیگر نیاز به چنین كاری نیست و بخش های مختلف می توانند به صورت جداگانه با این شبیه ساز به تمرین بپردازند.

این شبیه ساز به صورت كلی بر سه بخش كنترل اولیه پرواز، صعود و فرود بنا نهاده شده است. به عبارت دیگر، پرسنل با استفاده از این شبیه ساز می توانند هواپیما را به صورت مجازی اما بسیار نزدیك به واقعیت به پرواز درآورند و سپس بازیابی كنند.

این شبیه ساز از صفحه نمایش و هدست واقعیت مجازی و همین طور سیستم های ناو، شخصیت های هدایت شده كامپیوتری و بازیكنان زنده استفاده می نماید. این اجازه می دهد كه سیستم نه تنها یك عملیات عادی را شبیه سازی كند، بلكه همین طور طیف وسیعی از سناریوهای اضطراری را در شرایط واقعی به اجرا دربیاورد.

دریادار "مهدی آكاسم" فرمانده ناو "جرالد آر.فورد" ایالات متحده آمریكا می گوید: این واقعا آغازین نمونه ای است كه من از یك شبیه ساز واقعی ناو هواپیمابر دیده ام. این سیستم واقعا یك نیاز است كه سال ها بود فقدانش احساس می شد. سیستمی كه ما بتوانیم بدون آزار و تلفات جانی و مالی به تربیت دریانوردان و تفنگداران بپردازیم.




1397/09/11
19:08:17
5.0 / 5
4565
تگهای خبر: توسعه , جهان , دانش , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است