طعنه ثروتمندترین مرد جهان به ایلان ماسك

طعنه ثروتمندترین مرد جهان به ایلان ماسك شاه بلاگ: جف بزوس رئیس آمازون و شركت فضایی بلو اوریجین در تازه ترین اظهارنظر خود راجع به اهداف سفر به مریخ، ایلان ماسك رئیس اسپیس ایكس را بی نصیب نگذاشته است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ایندیپندنت، جف بزوس مؤسس آمازون در یك سخنرانی خصوصی در روز سه شنبه از شركت "بلو اوریجین"(Blue Origin) بعنوان اولویت اول كاری خود یاد كرده است. این میلیاردر آمریكایی گفته است كه به دنبال ایجاد زیرساخت ها جهت راه اندازی استارتاپ های فضایی موفق است.
شركت اكتشاف فضایی بزوس هر ساله به واسطه اختصاص یك میلیارد دلار از سهام آمازون حمایت می شود.
این مراسم سخنرانی توسط "The Wings Club" كه یك گروه هوانوردی حرفه ای است اجرا شد. بزوس گفت در حالیكه سیستم های پشتیبانی برای شركت هایی مانند آمازون و فیس بوك برای موفقیت در زمان شروع شان وجود داشت، اما فرصت های مشابه برای شركت های كوچك فضایی تازه تأسیس وجود ندارد.
جف بزوس گفته است كه هدف بلو اوریجین بسیار متمركزتر و بشردوستانه تر از شركت اسپیس ایكس است.
ثروتمندترین انسان در جهان می گوید كه نمایش پشتیبانی اساسی برای چنین شركت هایی را وظیفه خود می داند. وی می گوید كه می خواهد تحقیقات و زیرساخت های بلو اوریجین را به روشی ترجمه كند كه دیگر شركت های فضایی در حال ظهور باز بتوانند در این صنعت موفق شوند.
در حال حاضر هزینه های بالا دست و پاگیر شركت های فضایی كوچك تر شده است. سایر شركت های فضایی همچون ویرجین گلكتیك و اسپیس ایكس باز با سرمایه بنیان گذاران میلیاردر خود برپا مانده اند.
بلو اوریجین در حال توسعه یك فضاپیمای مناسب برای مأموریت های سرنشین دار به فضا به نام "New Shepard" است.


چند پرواز سرنشین دار آزمایشی طی سال ۲۰۱۹ انجام شده و خواهد شد. بزوس باز اعلام نمود هر زمان كه فضاپیمایش آماده شود آنرا به پرواز در خواهد آورد.
وی همین طور در طول سخنرانی خود طعنه هایی هم به ایلان ماسك بنیان گذار اسپیس ایكس زد و به حاضران جلسه اظهار داشت كه اگر كسی قصد رفتن به مریخ و زندگی در آنجا را دارد اول باید برود روی قله اورست زندگی كند، چونكه ناحیه ای دوردست و بسیار خوشایندتری از مریخ خواهد بود.
بزوس ادعا كرد كه ماموریت بلو اوریجین حفاظت از زمین و نه استعمار سیارات دیگر است. وی می گوید یكی از طریق هایی كه بلو اوریجین را از رقبای خود جدا می كند، فراهم آوردن امكان پروازهای فضایی گردشگری و فرستادن مردم به مأموریت های فضایی است.
وی افزود كه تعداد بالای این پروازها به ساخت و پرتاب موشك های قابل اعتماد و همین طور مقرون به صرفه كمك می نماید.



1397/12/09
16:03:28
5.0 / 5
4508
تگهای خبر: توسعه , جهان , سیستم , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است