وزیر علوم:

اساسنامه صندوق پژوهش و فناوری با عنایت به بخش خصوص تصویب می شود

اساسنامه صندوق پژوهش و فناوری با عنایت به بخش خصوص تصویب می شود به گزارش شاه بلاگ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: اساسنامه صندوق های پژوهش و فناوری در حال تصویب است كه در آن توجه به بخش خصوصی ذكر شده است چونكه بخش خصوصی می تواند تأثیرگذارترین بخش ها باشد.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از مهر، منصور غلامی امروز در مراسم افتتاح دفاتر صندوق های پژوهش و فناوری در مجتمع شكوفایی شركت های دانش بنیان اظهار داشت: هیئت عامل صندوق نوآوری و شكوفایی توجه ویژه ای به شركت های دانش بنیان دارد. ازاین رو این دفتر كه مجموعه ای از صندوق های پژوهش و فناوری است، در طبقه چهارم صندوق نوآوری و شكوفایی راه اندازی شد.
وی با تاكید بر اینكه صندوق های پژوهش و فناوری نباید به سرمایه های دولتی توجه داشته باشند، اضافه كرد: اساسنامه صندوق های پژوهش و فناوری در حال تصویب است كه در آن توجه به بخش خصوصی ذكر شده است چونكه بخش خصوصی می تواند تأثیرگذارترین بخش ها باشد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینكه موفقیت صندوق های پژوهش و فناوری در طول زمان مشهود است، اظهار داشت: ما همواره به ایجاد زیست بوم نوآوری، ارتقاء و توسعه آن تاكید داریم و به واسطه چنین صندوق هایی (صندوق های پژوهش و فناوری)، از شركت های دانش بنیان و طرح های فناورانه حمایت می نماییم.
غلامی با تاكید بر اینكه طی سال های اخیر تكیه فناوران و شركت های دانش بنیان به صندوق های پژوهش و فناوری زیاد شده است، تصریح كرد: این صندوق ها حمایت های مالی، قانونی، حقوقی و... از طرح های نوآورانه دارند و به واسطه این موضوع، شبكه های مالی به وجود آمده است.
به گفته وی، صندوق های پژوهش و فناوری می توانند فرصتی برای فناوران ایجاد كنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینكه ساختارها برای حمایت صندوق ها از فناوران و شركت های دانش بنیان در حال ارتقاء است، اضافه كرد: ما در صدد هستیم به این واسطه به سمت ظرفیت های جدید برویم و از فعالیت های مبتنی بر فناوری حمایت نماییم كه صندوق های پژوهش و فناوری می توانند شتاب دهنده این مورد باشند.
غلامی تاكید كرد: در این بازه زمانی دو ساله باقی مانده در این دولت امیدوار هستیم رویكردها و نتایج مثبتی از این فعالیت ها و تعاملات ببینیم.
وی در ادامه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وجود دفاتر صندوق های پژوهش و فناوری در محل صندوق نوآوری و شكوفایی، امكان و ظرفیتی را برای فناوران و شركت های دانش بنیان فراهم می آورد تا بتوانند راحت تر با یكدیگر ارتباط بگیرند.
به گفته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، این اقدام سبب می شود یك نزدیكی بین پارك ها و صندوق نوآوری و شكوفایی، ایجاد و به دنبال آن، هماهنگی ها و تقویت هایی صورت گیرد.
غلامی تصریح كرد: همینطور این اقدام می تواند اثرگذار در زیست بوم نوآوری باشد.

1398/07/02
20:50:21
5.0 / 5
4300
تگهای خبر: پژوهش , توسعه , جت , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است