كشتن ویروس كرونا با ماسك های نمكی

كشتن ویروس كرونا با ماسك های نمكی به گزارش شاه بلاگ محققان كانادایی پوشش كشنده ویروسی طراحی نموده اند كه از دو نمك كلرید سدیم و كلرید پتاسیم تولید می شود و می تواند ویروس ها را از بین ببرد. این پوشش می تواند در ماده فیلتراسیون ماسك های معمولی استفاه شود.


به گزارش پایگاه اینترنتی نیواطلس، درحال حاضر افراد زیادی در چین برای محافظت از خود در مقابل ویروس كرونا ماسك های رایج جراحی بر صورت دارند اما یك محقق كانادایی ادعا می كند كه ضرر استفاده نامناسب از این ماسك ها بیشتر از منفعت آن است؛ ازاین رو پوششی ابداع كرده است كه به قول وی می تواند ویروس كرونا را بكشد.
پروفسور «هیو جیك چوی» مهندس زیست پزشكی مستقر در دانشگاه «آلبرتا» در كانادا می گوید كه استفاده از ماسك های جراحی برای محافظت در مقابل ویروس كرونا دو مشكل اساسی دارد. اول اینكه این ماسك ها فقط قادر به ضبط قطرات بزرگ آب آلوده به ویروس هستند اما متأسفانه ویروس های تنفسی مانند ویروس كرونا می توانند از راه قطره های بسیار كوچكتر آئروسل (ذرات بسیار ریز مایع) كه از منافذ این ماسك ها عبور می كنند، گسترش یابند. از جانب دیگر تنفس با ماسك های N۹۵ / N۹۹ كه مانع عبور آئروسل ها شوند، به اندازه ماسك های معمولی راحت نیست و علاوه بر این استفاده روزمره آنها پرهزینه و غیر عملی است.
مشكل دیگر ماسك های معمولی این است كه با اینكه آنها بعضی از ویروس ها را به دام می اندازند اما قادر به كشتن آنها نیستند، درنتیجه زمانی كه مردم آنها را از صورت برمی دارند و دور می اندازند، ویروس ها از ماسك ها به انگشتان و یا سایر سطوحی كه معمولا با آنها در تماس هستند، منتقل می شوند.
اكنون محققان دانشگاه آلبرتا در كانادا با در نظر گرفتن این مشكلات، پوشش كشنده ویروسی را برای ماسك های معمولی ابداع نموده اند كه می تواند در ماده فیلتراسیون این ماسك استفاده گردد. این پوشش اساسا از دو نمك، كلرید سیدم و كلرید پتاسیم درست شده است.
زمانیكه قطره مایع به هر اندازه ای كه باشد با این پوشش در تماس قرار گیرد، این نمك ها در آن حل می شود؛ این قطره متعاقباً تبخیر و نمك های حل شده در آن متبلور می شود و سپس لبه های تیز كریستال ها، ویروس ها را زخمی كرده و آنها را می كشند.
محققان خاطرنشان كردند كه آنها سیستم ابداعی خویش را روی سه ویروس مختلف آنفلوانزا آزمایش كرده و نشان داده اند كه ویروس های سطح یك ماسك آلوده در عرض پنج دقیقه غیر فعال شده و در عرض ۳۰ دقیقه كاملا از بین می روند. آنها معتقدند كه این فناوری باید در مقابل از بین بردن كروناویروس هم مؤثر باشد.
محققان دانشگاه آلبرتا به امید عرضه این محصول در بازار طی ۱۲ تا ۱۸ ماه دیگر، به دنبال شركایی برای كمك به تجاری سازی این پوشش می گردند.
در عین حال محققان به افرادی كه از ماسك های معمولی استفاده می نمایند، سفارش كرده كه به فیلتر این ماسك ها دست نزنند. همواره دستان خویش را قبل و پس از استفاده از این ماسك ها بشویند، هیچگاه این ماسك ها را در مكان هایی مانند جیب لباس خود قرار ندهند و پس از هر بار استفاده از این ماسك ها آنها را دور انداخته و ماسك جدیدی استفاده كنند.


1398/11/14
13:41:36
5.0 / 5
4760
تگهای خبر: اینترنت , تجاری سازی , تولید , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است