كدام كشورها بیشترین زباله فضایی را تولید می كنند؟

كدام كشورها بیشترین زباله فضایی را تولید می كنند؟ به گزارش شاه بلاگ هم اكنون، روسیه با داشتن بیشتر از ۱۴ هزار تكه زباله فضایی كه در حال گردش به دور زمین هستند، رتبه اول تولید زباله های فضایی را دارد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، از زمانی که فعالیتهای انسان در حوزه فضا توسعه یافته است، تولید زباله در فضا هم با روند رو به رشدی روبرو شده است.
آمارهای اینفوگرافیک جدید میزان تولید زباله های فضایی توسط کشورهای مختلف را مشخص کرده است که روسیه با تولید ۱۴ هزار و ۴۰۳ تکه زباله فضایی، بیشترین کشور تولید کننده این قطعات است.
پس از آن، آمریکا با داشتن ۸ هزار و ۷۳۴ تکه زباله فضایی، جایگاه دوم را به خود مختص کرده است.
داده های گردآوری شده نشان داده است که بیشتر از ۳۰ هزار قطعه حاصل از ماهواره ها، موشک ها و دیگر دستگاه های فضایی ساخت بشر، در حال گردش به دور زمین هستند.
متاسفانه این میزان بیشتر از دو برابر میزان قطعاتی است که دو سال قبل در مدار یافت شدند.
به این ترتیب از دو سال قبل تابحال میزان زباله های فضایی تولیدی بشر دو برابر شده است.
شرکت "RS Components" که به تجزیه و تحلیل این زباله ها و تعیین سهم هر کشور پرداخته است اعلام کرد، در سال ۲۰۱۸ میلادی آمریکا با تولید چهار هزار و ۳۷ تکه زباله بیشترین سهم را در تولید زباله های فضایی بر عهده داشت. بعد از آن هم روسیه با تولید چهار هزار و ۳۵ تکه در جایگاه دوم قرار گرفت.
اندازه های این زباله ها هم بسیار متفاوت بوده و برخی بسیار بزرگ و برخی دیگر کوچک هستند.
در میان زباله ها، قطعاتی هستند که می توانند با سرعت ۱۶ هزار و ۷۷۷ مایل بر ساعت در فضا حرکت کنند. حتی قطعات کوچک هم می توانند به شکل جدی به ماهواره ها صدمه بزنند یا آنها را نابود سازند.
در حال حاضر، بعد از روسیه و آمریکا، چین با داشتن چهار هزار و ۶۸۸ تکه در جایگاه سوم و فرانسه با داشتن ۹۹۴ تکه زباله در جایگاه چهارم قرار دارد.
هند هم هم اکنون با افزایش ۱۲۴ تکه زباله بیشتر نسبت به دو سال گذشته، در جایگاه پنجم ایستاده است. تعداد زباله های فضایی این کشور هم به ۵۱۷ تکه می رسد.
کشورهای بیشتری هم در این فهرست قرار دارند. مانند ایتالیا، آلمان و انگلیس که اغلب آنها تنها یک تکه زباله فضایی تولید کرده اند.
چندین سال است که تلاش هایی برای پاکسازی فضا در حال انجام می باشد اما هنوز راهی طولانی برای رسیدن به این هدف در پیش است.
روسیه در دو سال قبل بیشترین سهم را در تولید زباله های فضایی داشته و به تازگی ۶۵ قطعه زباله دیگر هم به علت متلاشی شدن یک موشک روسی در مدار، به فضا رها گردید.



1399/02/23
23:55:08
5.0 / 5
2695
تگهای خبر: توسعه , تولید , دستگاه , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است