رئیس مركز پیش بینی زلزله :

هیچ روش علمی برای پیش بینی زلزله وجود ندارد

هیچ روش علمی برای پیش بینی زلزله وجود ندارد شاه بلاگ: رئیس مركز پیش بینی زلزله پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله گفت: پیش بینی زلزله به هیچ عنوان امكان پذیر نیست و هیچ روش علمی برای آن وجود ندارد.



دكتر محمد مختاری، در گفتگو با خبرنگار مهر در واكنش به اخباری در خصوص پیش بینی زلزله در تهران و سایر شهرهای كشور تصریح كرد: هیچ روش عملی برای پیش بینی زلزله وجود ندارد؛ فقط با پیش بینی زمین لرزه، اذهان عمومی دچار تشویش می گردد.
رئیس مركز پیش بینی زلزله پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با اشاره به اینكه باید برای پیش بینی زلزله مكان، زمان و بزرگی را مشخص كنیم كه این امر امكان پذیر نیست، تصریح كرد: زمانیكه این ۳ عامل به صورت مشخص وجود نداشته باشد نمی توانیم پیش بینی كنیم كه در كدام منطقه زلزله می آید.
وی تصریح كرد: ازاین رو وقتی هیچ كدام از این عوامل را نمی دانیم نباید به صورت صریح اظهار داشت كه بعنوان مثال ۱۰ سال دیگر در تهران زلزله رخ می دهد زیرا نمی توان پیش بینی نمود كه در چند سال دیگر در كجا به چه بزرگی زمین لرزه رخ می دهد.
مختاری با اشاره به اینكه بزرگای زلزله به طول گسل بستگی دارد، اظهار داشت: هر چه طول گسل بیشتر باشد بزرگای زلزله بیشتر است ولی نمی دانیم گسل مشا چقدر است؛ در این خصوص اقدامات و پژوهش های زیادی انجام شده است. این مورد نه تنها در ایران بلكه در كل دنیا فراگیر است و امكان پیش بینی زمین لرزه وجود ندارد.
وی اظهار داشت: یك پروژه ای را چندین سال پیش در راستای«شناسایی گسل های پنهان در تهران» طراحی كردیم اما به علت عدم وجود حمایت هیچ وقت شروع نشد؛ این طرح باید با حمایت شهرداری و وزارت نفت انجام شود.
رئیس مركز پیش بینی زلزله پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با اشاره به اینكه لرزه نگاری كار سنگین و زمان بری است، تصریح كرد: هیچ روش عملی برای پیش بینی زمین لرزه در هیچ كجای دنیا وجود ندارد.

1396/09/20
02:07:48
5.0 / 5
4808
تگهای خبر: پژوهش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است