بهمن فرمان آرا:

كسی نمی تواند برای اصغر فرهادی، دستورالعمل صادر كند

كسی نمی تواند برای اصغر فرهادی، دستورالعمل صادر كند بهمن فرمان آرا، با بیان اینکه هیچ کس نمی تواند برای فردی دیگر تصمیم بگیرد و ضمن اشاره به آن هایی که برای اصغر فرهادی پس از موفقیت فیلم وی در جشنواره کن، دستورالعمل صادر کردند، تصریح کرد «اگر هر کسی کار خودش را بکند و به دیگران کاری نداشته باشد، بهتر است.»



به گزارش شاه بلاگ به نقل از خبر آنلاین، بهمن فرمان آرا، تهیه کننده، کارگردان و فیلمنامه نویس، شامگاه جمعه اول مرداد، میهمان برنامه «پرانتز بازِ» رادیو نمایش بود و درباره فعالیتهای جدیدش و همینطور مفهوم اخلاق در سینمای ایران، سخن گفت.
در ابتدای گفتگو، مارال دوستی، تهیه کننده و سردبیر برنامه از او خواست تا درباره برگزاری کلاس و دوره ای که دارد، توضیحاتی را عرضه نماید. فرمان آرا پاسخ داد: «یونسکو، یک پلت فرم برای کارهای فرهنگی دارد که در همه جای دنیا پخش می شود، ازاین رو هر کسی، حتی کسانی که در خارج از ایران هستند هم می توانند در این کلاس ها شرکت نمایند. مقرر است که من چهار شب پشت سر هم، راجع به قسمت های مختلف سینما صحبت کنم.»
او درباره محتوای این برنامه توضیح داد: «موضوعات مختلفی را در این کلاس ها مطرح خواهم کرد؛ همچون درباره فیلمنامه، تدوین، کارگردانی، چطور کار کردن با هنرپیشه ها که با نشان دادن بخشی از فیلمها همراه خواهد بود.»
این کارگردان همینطور در پاسخ به این سؤال که آیا مقدمات سریال سازی او برای شبکه نمایش خانگی فراهم شده یا آنرا به زمان بهتری موکول کرده است، اظهار داشت: «ما اگر بخواهیم منتظر زمان بهتر باشیم که خیلی باید صبر کنیم! اما من پنج ماه با یکی از پلت فرم ها وقت صرف کردم، ولی مثل اینکه قرار بوده که آن سریال را من نسازم؛ به هر جهت، من اصلا دنبالش را هم نگرفتم، برای اینکه عمر کوتاه است و من وقتی برای پیگیری این مسائل ندارم. هم اکنون می خواهم یک فیلم بسازم و پس از این فیلم اگر شرایط درست بود، من آن مجموعه نمایش خانگی را هم می سازم.»
در آخر این گفتگو، فرمان آرا درباره مفهوم اخلاق در سینمای ایران و بحث سانسور توضیح داد: «هر کسی زمانی که فیلم می سازد، برای مخاطبی که برگزیده است، آنرا می سازد، درواقع همین طوری و بدون هدف نمی سازد تا بعد ببیند که آیا مخاطبی پیدا می کند یا خیر. چون که پس از اینکه فیلم ساخته شد، مسئله پخش در بین است که مافیای پخش چه زمانی چه فیلمی را اکران می کند و غیره. این ها همه مسائلی است که ما باید در طول زمانی که می خواهیم فیلم مان به دست، چشم و گوش مخاطب برسد، با آن بجنگیم. من فکر می کنم که صداقت همیشه در مورد زندگی، کار کردن و همه این ها مهم ترین مسئله است. من هم اکنون، ۵۴ سال است که با همسر و سه فرزندم زندگی و فکر می کنم همانطور که خانمم بااخلاق بوده، من هم تلاش کردم که بااخلاق باشم اما برای کسی موعظه نمی کنم و برای کسی تصمیم نمی گیرم. به همین جهت درباره آن هایی که برای فیلم اصغر فرهادی پس از موفقیت او دستورالعمل صادر می کنند، باید بگویم که من فکر می کنم اگر هر کسی کار خودش را بکند و به دیگران کاری نداشته باشد، بهتر است.»
وبینار «سینما از نگاه بهمن فرمان آرا»، از شانزدهم تا نوزدهم مرداد برگزار می گردد و عواید این دوره، از سوی این کارگردان مطرح به کودکان مبتلا به سرطان تقدیم خواهد شد.
۵۷۵۷


منبع:

1400/05/04
09:20:15
5.0 / 5
907
تگهای خبر: آنلاین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است