فضاپیمای باری روسیه راهی ایستگاه فضایی بین المللی شد

فضاپیمای باری روسیه راهی ایستگاه فضایی بین المللی شد شاه بلاگ: به گزارش شاه بلاگ، فضاپیمای باری ˮپروگرس ۸۲ˮ متعلق به سازمان فضایی روسیه(روسکاسموس) صبح امروز زمین را به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی ترک کرد و صبح جمعه به مقصد مورد نظر خود خواهد رسید.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، یک فضاپیمای حامل محموله روسیه در راه ایستگاه فضایی بین المللی است.
یک موشک سایوز در تاریخ ۲۵ اکتبر ساعت ۲۰: ۲۰ به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۳: ۵۰ به وقت ایران) فضاپیمای باری بدون سرنشین "پروگرس ۸۲" را از پایگاه فضایی بایکونور روسیه در قزاقستان به سمت ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) حمل کرد.
فضاپیمای "پروگرس ۸۲" در این سفر نزدیک به سه تن غذا، سوخت و سایر لوازم را برای خدمه مأموریت فعلی ایستگاه فضایی بین المللی معروف به "اکسپدیشن ۶۸" با خود حمل می کند.
اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، این فضاپیما به مدت حدود دو روز ایستگاه فضایی بین المللی را تعقیب می کند و در نهایت، روز پنجشنبه ۲۷ اکتبر ساعت ۲۲: ۴۹ به وقت منطقه زمانی شرقی (جمعه ۰۶: ۱۹ به وقت ایران) در کنار آن پهلو می گیرد.
میتوان رسیدن، پهلوگیری و اتصال "پروگرس ۸۲" به ایستگاه فضایی بین المللی را در سایت ناسا و اسپیس(Space.com) تماشا کرد. پوشش این برنامه مقرر است از ساعت ۲۲: ۱۵ به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۵: ۴۵ به وقت ایران) آغاز شود.
"پروگرس" یکی از سه فضاپیمای رباتیکی است که هم اکنون مأموریت های باری را به ایستگاه فضایی بین المللی انجام می دهد. دو فضاپیمای دیگر هم فضاپیماهای آمریکایی هستند که شامل کپسول دراگون متعلق به شرکت اسپیس ایکس و فضاپیمای سیگنوس ساخته شرکت نورثروپ گرومن است.
فضاپیمای دراگون قابل استفاده مجدد است، اما پروگرس و سیگنوس سفینه های یک مرتبه مصرفی هستند که وقتی مأموریت آنها تمام می شود، در جو زمین می سوزند.
بعنوان مثال اخیرا فضاپیمای "پروگرس ۸۰" در تاریخ ۲۳ اکتبر، ایستگاه فضایی بین المللی را ترک کرد و مدت کوتاهی بعد از آن یک شیرجه مرگبار عمدی به جو زمین زد و سوخت.
با این وجود هنوز یک فضاپیمای پروگرس دیگر در ایستگاه فضایی بین المللی باقی مانده است که "پروگرس ۸۱" نام دارد و در ماه ژوئن در ایستگاه فضایی بین المللی پهلو گرفته است.
ضمن این که دو فضاپیما با قابلیت حمل سرنشین هم هم اکنون به ایستگاه فضایی بین المللی متصل هستند که یکی از آنها فضاپیمای "سایوز" متعلق به روسیه است که در ماه سپتامبر متصل شد و دیگری کپسول "کرو دراگون" معروف به اندورنس(Endurance) متعلق به شرکت اسپیس ایکس است که مأموریت "کرو-۵"(Crew-۵) این شرکت را برای ناسا انجام می دهد. اندورنس در تاریخ ۵ اکتبر بر فراز یک موشک "فالکون ۹" ساخته شرکت اسپیس ایکس به فضا پرتاب شد و یک روز بعد به ایستگاه فضایی بین المللی رسید.



1401/08/05
14:13:15
5.0 / 5
402
تگهای خبر: بین الملل , تاریخ , ربات , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است