عکس های جدید تقویت کننده بزرگ موشک استارشیپ روی سکوی پرتاب

عکس های جدید تقویت کننده بزرگ موشک استارشیپ روی سکوی پرتاب به گزارش شاه بلاگ، تصاویری که شرکت «اسپیس ایکس» در توییتر منتشر نموده است، تقویت کننده بزرگ موشک «استارشیپ» را روی سکوی پرتاب نشان داده است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت «اسپیس ایکس»(SpaceX) اخیرا جدید ترین نمونه اولیه تقویت کننده بزرگ «سوپر هوی»(Super Heavy) موشک «استارشیپ»(Starship) خویش را برای آزمایش قبل از پرتاب به سکوی پرتاب منتقل کرده است.
این موشک که با نام «بوستر ۹»(Booster ۹) شناخته می شود، نخستین موشکی است که از زمان نخستین پرتاب کامل استارشیپ در ۲۰ آوریل، به پایگاه پرتاب مداری «استاربیس»(Starbase) بازگشت.
طی آن پرواز آزمایشی، مرحله بالایی استارشیپ مطابق برنامه ریزی از تقویت کننده سوپر هوی جدا نشد و اسپیس ایکس چند دقیقه بعد از بلند شدن، فرمان خودتخریبی را به آن ارسال کرد. این موشک فوق العاده قوی به پایگاه پرتاب مداری استاربیس هم صدمه زد.
اسپیس ایکس از آن زمان مشغول تعمیر و ارتقای سکوی پرتاب، همچون افزودن یک صفحه فولادی برای کمک کردن به حفاظت از سکو هنگام بلند شدن موشک بوده است. حالا به نظر می آید که این شرکت مطمئن است گامهای بعدی را به سمت کوشش برای یک پرتاب مداری دیگر پیش می برد.


حدس و گمان در مورد زمان احتمالی پرتاب، از چند هفته تا چند ماه متغیر است. یک ماه پیش، «ایلان ماسک»(Elon Musk) مدیرعامل اجرایی اسپیس ایکس در یک توییت اعلام نمود که استارشیپ امکان دارد طی ۶ تا هشت هفته آینده باردیگر پرتاب شود. شاید این جدول زمانی خوش بینانه ای باشد که او پیش تر عرضه کرده بود.
موانع نظارتی هم وجود دارند که شرکت باید آنها را در نظر بگیرد. ائتلافی از گروههای زیست محیطی به «اداره هوانوردی فدرال آمریکا»(FAA) شکایت کرده و ادعا کرده اند که این سازمان به درستی صدمه ای را که پرتاب استارشیپ می تواند به اکوسیستم جنوب تگزاس وارد کند، ارزیابی نکرده است.


اسپیس ایکس، تصاویری را از بوستر ۹ روی سکوی پرتاب در توییتر منتشر نمود و اظهار داشت که این تقویت کننده آزمایش های منتهی به پرواز آزمایشی بعدی استارشیپ را انجام خواهد داد.
اگر این آزمایش ها بدون هیچ مشکلی کامل شوند، اسپیس ایکس یک آزمایش را روی موتور انجام می دهد و سپس آنرا با مرحله بالایی استارشیپ یکپارچه سازی می کند. به شرطی که موانع نظارتی برطرف شده باشند، این کار می تواند مسیر حرکت را هموار کند.





1402/04/31
17:53:54
5.0 / 5
269
تگهای خبر: سیستم , موشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است