اولین بازیابی لامسه و حرکت در یک فرد مبتلا به فلج

اولین بازیابی لامسه و حرکت در یک فرد مبتلا به فلج به گزارش شاه بلاگ، پژوهشگران ادعا می کنند تکنولوژی جدید آنها برای نخستین بار یک انسان فلج را قادر ساخته تا ضمن حرکت باردیگر، احساس لامسه داشته باشد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از سی بی اس نیوز، کیت توماس(Keith Thomas) ۴۵ ساله که سه سال پیش بعد از یک حادثه در استخر از قفسه سینه به پایین فلج شده بود، با یک مطالعه پزشکی پیشگامانه که شامل ایمپلنت های مغزی است، باردیگر کنترل بدن خویش را به دست آورد.
توماس در مطالعه ای که توسط موسسه تحقیقات پزشکی Northwell Health انجام شد، تحت یک عمل جراحی قرار گرفت که در آن پنج تراشه کوچک در روشی معروف به «بای پس عصبی دوگانه»( double neuro bypass) در مغز او کاشته شد. این تراشه ها سیگنال هایی را بین مغز، نخاع و دست های صدمه دیده وی ارسال و تفسیر می کنند و به او اجازه حرکت می دهند.
چاد بوتون(Chad Bouton) که رهبری این مطالعه را بر عهده دارد، می گوید: ما به معنای واقعی کلمه درحال ارسال الگوهای الکتریکی بسیار شدید هستیم، اما به صورت خلاصه، این کار، مدارها را فعال می کند، مدارهای صدمه دیده ای که در نخاع او هستند و سپس معتقدیم که آغاز به تقویت این اتصالات می کند. گفته می شود نورون هایی که با هم پیام ارسال می کنند، به هم متصل می شوند.
توماس می گوید: وقتی برای نخستین بار بعد از حادثه به خانه آمدم، مدت ها از رختخواب بلند نشدم. من به مدت شش ماه، تنها یک مرتبه در روز از رختخواب بیرون می آمدم. من همیشه گریه می کردم، چون استقلالم را از دست داده بودم.


چاد بوتون می گوید که اعتقاد دارد توماس نخستین انسان در جهان است که «بای پس عصبی دوگانه» را دریافت می کند. این فناوری، مغز، نخاع و بدن را به امید بازیابی هر دو به یکدیگر متصل و توانایی حرکت و حس لامسه حتی در خارج از لابراتوار را فراهم می آورد.
تا اینجای کار به نظر می آید که این روش درمانی مؤثر است. توماس حالا می تواند دست های خویش را بلند کند.


توماس می گوید در حالیکه هنوز راه زیادی در پیش دارد، موفقیت های کوچکی را تجربه می کند، همچون این که می تواند صورتش را بخاراند و دست خواهرش را بگیرد.
او امیدوار است در آینده بتواند اشک هایش را پاک کند.



1402/05/09
08:17:00
5.0 / 5
276
تگهای خبر: پژوهش , تراشه , جهان , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است