ووکامرس چیست؟ چرا با Woocommerce سایت فروشگاهی بسازیم؟

ووکامرس چیست؟ چرا با Woocommerce سایت فروشگاهی بسازیم؟ در این مقاله به شما خواهیم گفت ووکامرس چیست و چرا باید با ان فروشگاه اینترنتی بسازید.


پس از پیدا کردن پاسخ 2 سوال طراحی سایت چیست و وردپرس چیست، سوال سوم قبل از ساخت فروشگاه اینترنتی، ووکامرس چیست می‌باشد. سوالی ساده برای کسانی که قصد راه اندازی وبسایت فروشگاهی دارند. اگر قرار است برای کسب و کار خود فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید، لازم است با افزونه های مختلفی که وبسایت شما را به فروشگاه آنلاین تبدیل می کند، آشنا باشید.

یکی از این افزونه ها ووکامرس است. در این مقاله به شما خواهیم گفت ووکامرس چیست و چرا باید با ان فروشگاه اینترنتی بسازید.

افزونه ووکامرس چیست؟

یکی از قدرتمندترین افزونه هایی است که امکان مدیریت محتوا را در وردپرس برای کاربر فراهم می کند. مزیتی که این افزونه دارد، عدم نیاز به تخصص خاص برای تبدیل وبسایت به فروشگاه آنلاین می باشد.

این افزونه امکانات مختلفی را در سایت ایجاد می کند که از ارائه محصول برای فروش تا انتخاب نوع پرداخت و ارسال آن را شامل می شود. به بیان بهتر ووکامرس افزونه ای فروشگاه ساز است. از همین رو امروزه بسیاری از افراد آماتور و غیرحرفه ای که کسب و کار کوچکی راه اندازی کرده اند، از این افزونه برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود بهره برده اند.

مزیت دیگری که این افزونه برای کاربر ایجاد کرده، عدم محدودیت در مدیریت محتوای فروشگاه آنلاین است. از همین رو اگر شما هم به فکر راهاندازی فروشگاه اینترنتی خود هستید و می خواهید در زمینه تجارت الکترونیک فعالیت کنید، راه سختی پیش رو ندارید. افزونه ووکامرس کار شما را بسیار راحت کرده است.

یک نکته مهم که باید به آن توجه کنید، اینکه ووکامرس، وردپرس نیست، بلکه افزونه ای برای وردپرس است که به کمک آن می توانید فروشگاه اینترنتی را برای ارائه محصولات خود راه اندازی کنید. در کنار آن از وردپرس برای مدیریت محتوای سایت فروشگاهی خود نیز استفاده می کنید.

استفاده از ووکامرس مزیت های زیادی به همراه دارد که مهمترین آن ها عبارت است از:

  • استفاده آسان از افزونه ووکامرس در وردپرس
  • دسترسی آسان و کاربرد راحت آن
  • تقویت سئوی سایت و افزایش فروش
  • دریافت خدمات رایگان
  • قابلیت شخصی سازی فروشگاه
  • نظارت بر عملکرد فروشگاه اینترنتی
  • امکان انجام تغییرات در کدهای از پیش نوشته شده ووکامرس (ووکامرس افزونه ای متن باز است)
  • بهترین افزونه فروشگاه ساز برای وردپرس
  • بهترین و محبوبترین پلتفرم راه اندازی فروشگاه اینترنتی در دنیا

حتما بخوانید: ۱۰ تکنیک تاپ برای طراحی سایت مدرن

ووکامرس چه امکاناتی دارد؟

شاید برای شما جالب باشد که بتوانید با امکانات افزونه ووکامرس آشنا شوید. این آشنایی کمک می کند تا از ویژگی های این افزونه به شکل حرفه ای تر و بهتری استفاده کنید. از جمله امکانات این افزونه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ایجاد فروشگاهی با انواع محصولات
  2. امکان ایجاد انواع روش های پرداخت اعم از نقدی و کارت به کارت
  3. پشتیبانی انواع روش های ارسال سفارشات
  4. ایجاد کدهای تخفیف و شرایط اینترنتی محاسبه تخفیفات
  5. ایجاد سطح بندی برای محاسبه تخفیف مشتریان
  6. نمایش محصولات مشابه و مرتبط با گزینه مدنظر مشتری
  7. ایجاد فیلد جمع آوری اطلاعات مشتری
  8. پشتیبانی از فروش محصولات و فرایند خرید توسط مشتری
  9. ارائه گزارش دقیق از سفارشات
  10. ایجاد افزونه های مرتبط با ووکامرس در فرایند فروش و ارسال محصولات
  11. پشتیبانی چند زبان از سایت
  12. ایجاد پنل مدیریت برای فروشگاه آنلاین

در کنار این امکانات، ووکامرس خدمات جانبی دیگری نیز در بروزرسانی های مختلف در اختیار کاربران خود قرار می دهد. بخشی از این خدمات رایگان و بخشی دیگر می توان به صورت سفارشی و با پرداخت پول باشد. از جمله خدمات جانبی ووکامرس که به صورت رایگان به کاربران ارائه می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد افزونه پرداخت پی پال
  • امتیازبندی مشتری
  • ارائه موجودی محصولات
  • دسته بندی محصولات بر اساس ویژگی ها
  • ایجاد فیلد محصولات مرتبط
  • پشتیبانی از واحدهای پولی مختلف

۵ دلیل که چرا با ووکامرس فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

زمانی که می خواهید وبسایت فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید، استفاده از وردپرس یکی از گزینه های اصلی است. در این سایت استفاده از افزونه ووکامرس به شما کمک می کند تا راحت تر فروشگاه خود را مدیریت کنید. اما اینکه چرا از ووکامرس استفاده کنید؟ سوالی است که پاسخ آن را در 5 دلیل زیر برای شما بیان خواهیم کرد.

1- داشتن قالب های زیاد برای فروشگاه ساز

یکی از مهمترین دلایلی که استفاده از ووکامرس را توجیه پذیر می کند، عدم محدودیت در استفاده از قالب های این افزونه است. شما به راحتی می توانید از هر قالبی که می خواهید برای فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید و از آنجا که وردپرس از این افزونه پشتیبانی می کند محدودیتی در انتخاب قالب ندارید.

این مزیت به شما کمک می کند که قالب هایی به تناسب نوع فروشگاه خود انتخاب کنید که مشتری و مخاطب نیز از حضور در فروشگاه آنلاین شما احساس خوبی داشته باشد.

2- سادگی ووکامرس

زمانی که از ووکامرس برای فروشگاه اینترنتی خود استفاده می کنید، به راحتی کار کردن با ان پی می برید. اصلا لازم نیست دانش فنی و تخصص خاصی داشته باشید. شما می توانید با یک جستجوی کوتاه به نحوه کار کردن با ووکامرس پی ببرید و به راحتی فروشگاه اینترنتی خود را برای فروش محصولات خود راه اندازی کنید.

یکی از مهمترین دلایلی هم که باعث شده ووکامرس گزینه محبوب فروشگاه ساز برای کاربران باشد، همین آسان بودن کار با آن است. که در کنار قابلیت ها و امکانات آن باعث شده بسیاری از کسب و کارهای کوچک به راحتی با کمترین بودجه فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنند.

3- کاربرپسند بودن ووکامرس

از دیگر دلایلی که می تواند شما را برای استفاده از افزونه ووکامرس برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی ترغیب کند، شکل ظاهری فروشگاه است. شما می توانید با هر  امکانات فروشگاه ساز دیگری اقدام به راه اندازی فروشگاه آنلاین خود کنید، اما در نهایت قطعا گزینه ووکامرس را انتخاب می کنید، چرا که راحتی کار با آن به تمامی کاربران این امکان را می دهد که در کمترین زمان بهترین نتیجه را از راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود بدست آورند.

تجربه کار با ووکامرس رضایت حداکثری کاربران را به همراه داشته چرا که علاوه بر سادگی کار با آن، منابع زیادی برای آموزش کار با آن نیز وجود دارد که کار را برای کاربر آسانتر می کند.

4- داشتن افزونه های زیاد

زمانی که تصمیم می گیرید برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود از ووکامرس استفاده کنید، وجود افزونه هایی که امکانات بیشتری را برای تسهیل راه اندازی فروشگاه آنلاین شما را شگفت زده می کند.

این افزونه ها به شما کمک می کند که هر قابلیت و امکاناتی که برای فروشگاه مدنظر دارید را به راحتی اجرایی کنید. نحوه سفارش گیری، نحوه پرداخت، ارائه محصولات مرتبط و... از جمله این موارد است. فقط نکته ای که در استفاده از این افزونه ها باید در نظر بگیرید اینکه چه افزونه ای را با چه هدفی نیاز دارید.

5- در دسترس بودن منابع آموزشی زیاد

از دیگر دلایلی که استفاده از این افزونه را برای شما توجیه پذیر می کند، امکانات آموزشی زیادی است که باعث شده کار با ووکامرس برای کاربران تسهیل شود. شما می توانید از هر منبع آموزشی رایگانی که در اینترنت وجود دارد، برای یادگیری کار با افزونه ووکامرس و راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید.

نکته جالب اینکه نه تنها منابع آموزشی بیشماری به زبان های مختلف وجود دارد، بلکه کاربران فارسی زبان نیز منابع آموزشی زیادی در اختیار دارند، از همین رو به راحتی می توانید از این منابع استفاده کنید.

چطور با ووکامرس فروشگاه آنلاین بسازیم؟

پس از همه آنچه لازم بود درباره ووکامرس بدانید، حالا نوبت به این سوال می رسد که چگونه می توان با این افزونه فروشگاه آنلاین ساخت؟

 برای ساخت فروشگاه آنلاین با ووکامرس کافی است موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

خرید هاست و دامنه

اولین قدمی که باید برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود مدنظر قرار دهید خرید هاست و دامنه ای است که فروشگاه را بر بستر آن فعال کنید. تهیه هاست وردپرس می‌تواند گزینه خوبی برای شروع باشد.

طراحی و انتخاب قالب وردپرس

از آنجا که وردپرس از افزونه ووکامرس پشتیبانی می کند، بهتر است از قالب های وردپرس برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید. بسیاری از قالب های رایگان و حتی ارزان برای فروشگاه های اینترنتی در دسترس می باشد که می توانید به تناسب نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنید.

استفاده از افزونه های سفارشی سازی

در این مرحله می توانید از افزونه های رایگان هم استفاده کنید، اما اگر می خواهید قابلیت های فروشگاه اینترنتی خود را به صورت سفارشی تعریف کنید، می توانید افزونه های مورد نیاز خود را با قیمت مناسبی خریداری کنید.

این افزونه ها کاملا سلیقه ای است که استفاده از آن امکانات فروشگاه اینترنتی را افزایش می دهد. یکی از این افزونه ها ووکامرس است که با کمترین هزینه می توانید آن را روی پلاگین وردپرس نصب و از طریق آن فروشگاه اینترنتی خود را مدیریت کنید.

تقویت سایت با پشتیبانی و استفاده از خدمات سئو

اگر می خواهید فروشگاه اینترنتی شما رشد خوبی داشته باشد باید متخصصانی در زمینه پشتیبانی و سئو وردپرس استخدام کنید تا با استفاده از تکنیک های مختلفی فروشگاه اینترنتی را تقویت کنند و در زمان مناسبی ترافیک قابل قبولی به سمت آن هدایت شود.

نتیجه گیری

اگر قصد راه اندازی کسب و کاری در قالب فروشگاه اینترنتی دارید، با کمترین هزینه و تخصص تنها با استفاده از افزونه ووکامرس می توانید اقدام به این کار کنید.

ووکامرس اگرچه افزونه ای ارزان برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی به شمار می آید، اما در نهایت نتیجه ای قدرتمند و قابل قبول برای شما به همراه می آورد. یکی از مهمترین دستاوردهای این افزونه امکاناتی است که کار عرضه و فروش محصولات را در فروشگاه اینترنتی مورد نظر شما تسهیل می کند.

 

1402/05/21
18:07:08
5.0 / 5
277
تگهای خبر: اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است