راهپیمایی پشتیبانی از فلسطین در نیویورک با ۳۲۰ دستگیری

راهپیمایی پشتیبانی از فلسطین در نیویورک با ۳۲۰ دستگیری شاه بلاگ: بگفته مقام های نیویورک، بعد از برگزاری یک راهپیمایی پشتیبانی از فلسطین در سراسر نیویورک سیتی که به توقف بیش از دو ساعته عبور و مرور خودرویی بر روی چند پل در ساعات شلوغی این شهر منجر گردید، دست کم 320 حامی فلسطین توسط پلیس دستگیر شدند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، بگفته "جمیل مدبک" یکی از سازمان دهندگان جنبش جوانان فلسطینی که این راهپیمایی را برگزار کرد، بیش از یکهزار حامی فلسطین دست به دست یکدیگر عبور و مرور خودرویی از مرکز شهر منهتن بر روی پل های بروکلین، منهتن، ویلیامزبرگ و تونل هالند را متوقف کردند. آنها خواهان ترک مخاصمه در غزه بودند.


به نقل از شبکه خبری سی. ان. ان، مدبک ۲۹ ساله اظهار داشت: هدف ما بستن تمامی شریان های اصلی نیویورک است تا توجهات را به نسل کشی در جریان مردم فلسطین در غزه معطوف نماییم. بمب های آمریکایی و تسلیحات شیمیایی ساخت آمریکا بار دیگر بر سر اعراب می ریزد، آن هم با مالیات آمریکایی ها. آنهایی که در راس قدرت هستند شاید بتوانند خودشان را از این مخمصه خلاص کنند اما ما هر هفته می آییم تا بگوییم که آنها را رها نمی نماییم.


این جوان که خود یک فلسطینی است، همین طور افزود: تمامی کارهای ما ناشی از این درک است که این یک جنگ آمریکایی در غزه و نسل کشی آمریکایی مقابل مردم فلسطین است. این راهپیمایی ها برای حفظ فشار و مسئول دانستن دولت آمریکا و رسانه ها نسبت به مردمی است که خواهان توقف این نسل کشی هستند.


وی افزود، راهپیمایی روز دوشنبه شدیدتر از اقدامات قبلی بود. به سبب تشدید اوضاع در فلسطین، سازمان های پشتیبانی از فلسطین از دیگران هم می خواهند تا نگاهی شدیدتر داشته باشند و در همبستگی با مردم فلسطین در چالش برای آزادی ملی قوی تر عمل کنند.
شرکت کنندگان که خیلی از آنها چفیه داشتند یا پرچم فلسطین را حمل می کردند شعار "فلسطین را آزاد کنید" سر می دادند و پلاکاردها و بنرهایی داشتند که رویشان "همین الان آتش بس" و "آمریکا، مسلح کردن اسرائیل را متوقف کن" نوشته شده بود.


آنها همین طور پنج درخواست اصلی داشتند که شامل ترک مخاصمه دائمی، توقف ارسال سلاح آمریکا به رژیم اسرائیل، توقف محاصره غزه، پایان اشغالگری صهیونیست ها و آزادی تمامی زندانیان سیاسی فلسطین بود.
"اریک آدامز"، شهردار نیویورک اما این راهپیمایی را مورد انتقاد قرار داد و در یک نشست خبری اظهار داشت: حق دارید راهپیمایی و اعتراض کنید اما حق ندارد تونل ها و پل ها را مسدود کنید. هدف راهپیمایی، باید صلح آمیز باشد بدون آنکه شهر را به هم بریزید. مردم و امور اورژانسی و اضطراری از پل ها برای رفتن به سر کار و رسیدگی به اوضاع وخیم استفاده می نمایند. راه ها را نبندید.


پلیس نیویورک نیز اعلام کرد، حدود ۲۰۰ نفر در بروکلین، منهتن و ویلیامزبرگ دستگیر شده اند. پلیس بندری نیویورک نیز که مسئولیت نظارت و کنترل پل ها و تونل ها بین نیویوک و نیوجرسی را برعهده دارد، ۱۲۰ شرکت کننده که تونل هالند را مسدود کرده بودند، دستگیر کرد.
این راهپیمایی در حالی انجام شد که وزارت بهداشت فلسطین در رام الله روز دوشنبه اعلام کرد، تعداد شهدای فلسطینی دست کم به ۲۲ هزار و ۸۳۵ نفر رسیده است.






منبع:

1402/10/19
12:51:06
5.0 / 5
230
تگهای خبر: خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است