یك مقام مسئول در معاونت علمی:

ایرانی هایی كه به كشور بازگشتند صاحب موفق ترین استارتاپها هستند

ایرانی هایی كه به كشور بازگشتند صاحب موفق ترین استارتاپها هستند شاه بلاگ: معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری اظهار داشت: خیلی از كسانی كه استارتاپ های موفق داشته اند جزء افرادی هستند كه از خارج كشور بازگشته اند.



دكتر علیرضا دلیری در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد اهمیت استارتاپ ها اظهار داشت: با عنایت به اینكه استارتاپ ها به سرعت درحال رشد هستند؛ اما به علت نبود سرمایه گذار مناسب آنها را با مشكلاتی مواجه كرده است و هنوز اكوسیستم و زیست بوم نوآوری و كارآفرینی دركشور ما به صورت كامل شكل نگرفته است و هنوز نواقصی دارد.
وی با اشاره به اینكه خیلی از كسانی كه استارتاپ های موفق داشته اند جزء افرادی هستند كه از خارج كشور بازگشته اند، تصریح كرد: این افراد در آنجا حقوق و مزایای خوبی داشته اند اما بعد از بازگشت استارتاپ های موفق و فوق العاده ای در كشور راه اندازی كرده اند.
دلیری با تاكید بر پشتیبانی از استارتاپ ها اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه بر مبنای بضاعت درآمدی دولت، بودجه به ارگان ها اختصاص می دهد كه حوزه فناوری از این منظر مستثنی نیست؛ استارتاپ ها كه بخشی از حوزه فناوری به حساب می آید و دولت از افراد فعال در استارتاپ ها حمایت می كند.
وی با اشاره به اینكه استارتاپ ها به خودی خود بودجه ای ندارند، اظهار داشت: استارتاپ ها همواره با استفاده از حمایت ها، دریافت وام و تسهیلات راه اندازی می شوند.
دلیری با تاكید بر اینكه استارتاپ ها بودجه نمی خواهند، تصریح كرد: استارتاپ ها فقط حمایت دولت را می خواهند؛ حمایت های این ها با استفاده از بودجه ای است كه برای فناوری مد نظر قرار می گیرد زیرا حوزه فناوری ردیف بودجه دارد.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینكه ما زیرساخت استارتاپ ها را فراهم می نماییم، عنوان كرد: طی سالهای آینده بطور قطع اولویت كشور استارتاپ ها هستند و دولت باید خودش را با این هماهنگ كند.
دلیری تصریح كرد: باید بستر را برای استارتاپ ها فراهم نماییم تا رشد كنند و نیاز كشور را برطرف سازند.

1396/10/25
14:36:46
5.0 / 5
4467
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است